Lataa kuvat Anu Elovaara

Anu Elovaara

Omaishoitaja, opettaja

Anu Elovaara
Hyvinvointi on yhteisen hyvän perusta
Ehdokas on Yrittäjä

Nimeni on Anu Elovaara. Olen 50-vuotias nainen ja asun Nivalassa. Olen toiminut kuntapolitiikassa mukana vuodesta 2017 alkaen. Tärkeää minulle on säilyttää kunta elinvoimaisena ja kuntalaisille hyvänä paikkana elää.

Perheeseeni kuuluvat aviopuoliso Ilkka , kotona asuu lapsista kaksi, 4-vuotias kuopus Luca ja 20-vuotias Roni. Olen toiminut Ronin omaishoitajana koko hänen elämänsä ajan ja toimin edelleen. Koulutukseltani olen artenomi graafinen suunnittelija, amk medianomi, draamaohjaaja ja tällä hetkellä opiskelen tunnetaideterapeutiksi. Toimin taidealan yrittäjänä toiminimellä Digidarling. Lisäksi työskentelen Nivalassa Harrastamisen malli hankkeessa opettajana ja opetan lapsille harrastus kerhoissa kuvataidetta ja draamaa. Kuvataiteen lisäksi harrastuksiini kuuluvat itse tehdyt neuleet, oman taideblogin kirjoittaminen, valokuvaus, musiikki, elokuvat, lukeminen, teatteri.

Lähdin politiikkaan mukaan talvella 2017. Kuntapolitiikan lisäksi toimin Pohjois-Pohjanmaan PerusNaiset ry:n puheenjohtajana vuosina 2017-2020. Perussuomalaiset Pohjois-Pohjanmaan piirihallituksen jäsen 2020, 2021. Politiikassa olen vanhusten, vammaisten, sairaiden, lapsiperheiden ja syjäytyneiden asialla. Arvokas vanhuus ja asianmukainen hoito. Vammaisten oikeudet ja hyvä elämänlaatu. Lapsiperheiden tukeminen elämän eri käänteissä. Koulutus, työ, kunnan elinvoimaisuus. Kuntalaisten tasa-arvoinen kohtelu. Kiusaamiselle ehdoton ei.