Lataa kuvat Auri Saarelainen

Lähelläsi.
28-vuotias Pirkanmaa
Ehdokas on Yrittäjä

Tiimiyrittäjä, lentopallovalmentaja, kristitty, äiti ja vaimo. Perhe, suku, kansa. Turva ja jatkuvuus. Metsä, rauha ja hiljaisuus. Nämä ovat lähellä sydäntäni.

Perinteiset perhearvot ovat minulle tärkeitä. Haluan työskennellä niiden puolesta ja tehdä Pirkanmaasta hyvän paikan erityisesti lapsiperheille. Pirkanmaan tulee olla lapsille turvallinen paikka kasvaa. Lähellä olevat palvelut, kuten neuvolat ja terveydenhuolto tuovat vanhemmille helpotusta ja turvaa arkeen. Meidän tulee tehdä kaikkemme, jotta lähipalvelut ovat saavutettavissa myös syrjäisemmillä kylillä, eikä perheiden turvallisuus vaarannu pelastustoimen ollessa liian kaukana.

Pirkanmaan tulee ohjata resursseja kasvaviin mielenterveysongelmiin. Apua tulee saada matalalla kynnyksellä. Pidän tärkeänä, että lapsiperheet saavat varhaisessa vaiheessa apua arkeensa ja ongelmiin puututaan nopeasti ennen, kuin ne kasvavat liian suuriksi.

Oikeudenmukainen maakunta tarjoaa suomalaisille tasapuolisesti palveluita. Kokonaisveroaste ei saa nousta, maksamme jo ihan riittävästi veroja. Maakuntavero nostaa veroastetta ja eriarvoisuutta eri alueiden välillä.

Maakunnan ei tule nostaa vähemmistöjä korokkeelle erilaisin kampanjoin eikä vaarantaa potilasturvallisuutta korjaamalla hoitoalan resurssivajetta maahanmuuttajilla.

Suomalaisena luontosuhteeni on aivan erityinen. Meillä on maailman puhtaimmat vedet, maa ja ilma. Puhdas luonto ja turvallinen ympäristö, jossa ihmisten on hyvä olla ja jossa halutaan lapset kasvattaa. Sellaista kotia minä tahdon olla rakentamassa meille kaikille ja sellaisen kodin tahdon jättää jälkikasvulleni. Sellaisen, missä kaikki tarvittava on lähellä.