Lataa kuvat Eila Aavakare

Eila Aavakare

Varakansanedustaja, Metsätilayrittäjä

Eila Aavakare
Äänestä, nyt on sinun hyvinvoinnista kyse!
Ehdokas on Yrittäjä

Olen energinen ja toimelias perusnainen, Kajaanin kaupungin valtuuston puheenjohtaja. Tässä asemassa vaadin kaikkien kaupunkilaisten edun ajamista itseltäni ja muilta. Avoin vastuullinen päätöksenteko kunniaan. Harrastan ulkoilua, metsän hoitoa, kalastusta, metsästystä ja öljyvärimaalausta.

Koulutukseltani olen YO-kauppateknikko, kansainvälinen liiketoiminta linja. Hyvinvointiterapeutti, Kaupan ja hallinnon alan yrittäjätutkinto. Oikeusopissa perintöoikeus ja kauppalaki.

Harrastan metsän hoitoa, kalastusta, metsästystä ja öljyvärimaalausta.

Olen hyvin perhekeskeinen.

Minulle on tärkeää lasten ja nuorten turvallisuus, hyvinvointi ja terveys.

Vanhuksista on pidettävä parempaa huolta. Palveluja tulee kehittää. Kotihoitoon tulee palauttaa vanhuksen arjen vaativat kotityöt. Ei pelkkää lääkettä ja mittaamista! Onko oikein, että maamme hyvinvoinnin rakentajat jätetään heitteille? Laitospaikalle pääsyn kriteerinä ei saa olla kotihoidon pisteet, vaan vanhuksen henkinen ja fyysinen kunto.

Hoidon oikea-aikaisuus estää monta muuta sairautta.

Soten talous kuntoon, jotta Kainuu säilyy itsenäisenä. Jatkuva alijäämä on laitonta.Työn organisointi uusiksi.

Hoitoon pääsy on liian haastavaa, jos ei itse enää jaksa ja läheiset ovat kaukana.

Potilaalla on oikeus tavata lääkäri.

Vammaisten päivittäiseen arkeen tulee panostaa. Tukea heidän asumiseen ja kuntoutukseen. Heille myös virkistystoimintaa. Osatyöllistäminen käyttöön laajemmin vammaisille. Heidän palkkaustaso pitää tarkistaa.

Tee oma edunvalvonta valtuutus ajoissa, se lisää sinun omaa turvattua hoitoa ja, turvallisuutta, läheisen päätöksellä.

Äänestetään polttoaineen korottajat ulos

Tasa-arvo pohjoisen asukkaille!