Lataa kuvat Esko Rautiainen

Esko Rautiainen

HTM, vs. hallintojohtaja

Esko Rautiainen
Hyvinvointialueen ja sen palveluiden turvaksi!
61-vuotias Kainuu
Ehdokas on Sitoutumaton

Olen luonteeltani helposti lähestyttävä, oppimishaluinen ja -kykyinen sosiaalinen persoona. Sosiaali- ja terveydenhuollon palvelut ovat tulleet sydäntäni lähelle erityislapseni ja hänen kohtalonsa vuoksi, mutta myös pitkäikäisten vanhempieni ja isoäitini myötä.

Olen paineensietokykyinen, esiintymistaitoinen, kokenut ja hyvin koulutettu kunta-alan ammattilainen. Näen tärkeäksi strategisen keskustelun käymistä, keskittymistä olennaiseen ja poliittisen toimintakulttuurin ymmärtämistä.

Näissä vaaleissa korostuu uuden toimintakulttuurin luominen sosiaali- ja terveydenhuollon palveluihin. Emme saa jäädä siilipuolustukseen taistelemaan vain niistä palveluista, joita jo on, vaan nyt on olennaista saada aikaan muutos, jolla kansalaiset tulevat saamaan palvelut nopeasti, läheltä ja nykyaikaisin menetelmin. Jonojen ja jonottamisen aika on jätettävä historiaan

Arvostan yhdessä tekemistä, suoraa ja avointa kommunikaatiota sekä toisen henkilön kunnioittamista ja hänen arvostamistaan.

Vuodet työssä ovat opettaneet minulle sen, että asiat ovat samankaltaisia, mutta ongelmanratkaisukyky on erilainen. Hyvinvointialueet ovat joukkuepeliä, eikä yhden ihmisen soolosuoritusta tai junttausta.

Vahvan ammatillisen osaamisen lisäksi luonteenpiirteinä tarmokkuus, sosiaalisuus, rohkeus, huumorintajuisuus ja kyky sietää stressiä ovat vahvuuksiani.

Kodin perintönä sain opin siitä, että pitää olla rehellinen, tehdä työnsä hyvin ja kantaa vastuu tekemisistään. Niitä oppeja tulen noudattamaan vastedeskin.

Harrastan monipuolisesti liikuntaa, kokkaamista ja leipomista sekä matkailua. Pidän lukemisesta ja erilaisista kulttuurielämyksistä. Matkailen myös paljon imeäkseni itseeni uusia vaikutteita maailmalta ja oppiakseni uutta.