Lataa kuvat Hannu Helander

Hannu Helander

Päiväkodin johtaja

Hannu Helander
Työhyvinvointi, vastuullisuus ja palvelut.
37-vuotias Pirkanmaa

Päiväkodin johtaja, varhaiskasvatuksen opettaja, lähihoitaja ja kaupunginvaltuutettu.

Olen 37-vuotias päiväkodin johtaja.

Varhaiskasvatuksesta minulta löytyy 14 vuoden työkokemus opettajana, lastenhoitajana ja esimiehenä. Työtä olen tehnyt myös terveydenhuollon puolella mm. vuodeosastotyössä.

Koko työhistoriani olen tehnyt työtä ihmisten parissa, lapsista vanhuksiin. Päätöksissäni näkyy ihmisarvo ja ymmärrys erilaisten elämäntilanteiden tuomista tarpeista.

Esimiestyössäni minut on valittu työnantajani puolesta Suomen vuoden 2020 johtajaksi. Perusteluin mm. erityinen perehtyneisyys talousosaamiseen ja budjetointiin. Talousosaaminen on mielestäni tärkeää päätösten teossa, jotta meillä on mahdollista turvata hyvinvointiyhteiskuntamme palvelut. Rahaa on rajallinen määrä käytettävissämme ja se, mihin me sen käytämme, on oleellista.

Henkilöstön hyvinvointiin ja osaamiseen on panostettava, jotta meillä on mahdollista tarjota kattava ja laadukas sosiaali- ja terveydenhuolto, että pelastustoimen palvelut. Työ ja olosuhteet sen tekemiseen on tehtävä houkuttelevammaksi että kilpailukykyisemmäksi jotta ammattilaisia löytyy kaikkiin tarvittaviin tehtäviin. Palvelut on taattava asukkaille kohtuullisessa ajassa riippumatta asuinpaikasta.