Lataa kuvat Henna Kajava

Henna Kajava

Filosofian maisteri, kaupunginvaltuutettu

Henna Kajava
Laitetaan suomalaisten terveys kuntoon!

Maahanmuuttokriittinen vähäosaisten, tuotantoeläinten, luonnon, säästeliään talouspolitiikan ja kulttuurin ystävä. Olen Oikea median ja Kansalaisen bloggari, aiemmin myös Uudessa Suomessa. Olen ollut kysytty puhuja mielenilmauksiin ja televisiosta tuttu suurmoskeijahankkeen asiantuntija.

Koulutuksessa ja viisaudessa on hyvinvointimme perusta. Tämän vuoksi olen toiminut koulutuksen parissa monella taholla - opettajana kymmenissä kouluissa usean kaupungin alueella, aktiivisena kannanottajana opetus- ja varhaiskasvatuslautakunnassa sekä panostaen kotona omien kahden peruskoululaiseni oppimiseen.

Työskentelen puolipäiväisesti, koska jos on kuntapolitiikassa, siihen täytyy mielestäni todella panostaa. Lisäksi haluan säilyttää yhteyden kansalaisaktivismiin - nykyään lähinnä sosiaalisessa mediassa. Myös lapsille on oltava riittävästi aikaa, jotta heistä tulisi hyviä, onnellisia veronmaksajia.

Sain äänestäjiltä kuntavaaleissa vahvan luottamuksen 1 184 äänellä. Olen ollut keskimääräistä valtuutettua aktiivisempi pitäen jokaisessa kokouksessa puheita ja laatien valtuustoaloitteita, -toivomuksia ja -kysymyksiä ja näin toimin jo viime valtuustokaudella 1. varavaltuutettuna - esim. tyttöjen sukuelinten silpomisen torjumiseksi Espoossa ja erityisesti nuorten katuturvallisuutta painottaen.

Myös terveys on keskeinen kiinnostuksen kohteeni. Hoitotakuun puitteissa on päästävä ripeästi hoitoon ja ennaltaehkäisyyn on panostettava. Hoitoa on saatava hyvällä suomella. Kouluihin ja laajemminkin on luotava luovia tapoja edistää mielenterveyttä mm. hyvinvointi- ja vertaisryhmien avulla.

Minulla on hyviä suhteita kaikkiin puolueisiin, ja olenkin tietoisesti pyrkinyt löytämään yhteisiä nimittäjiä, koska siten saamme aidon, välittävän isänmaallisuuden leviämään.

Videot