Lataa kuvat Jani Viitanen

Jani Viitanen

Opiskelija

Jani Viitanen
Tehdään Kainuusta hyvinvoiva maakunta.
24-vuotias Kainuu

Olen 24-vuotias tradenomi Paltamosta. Olen ollut kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista enemmän tai vähemmän jo ylä-asteelta asti. Asetun ehdolle aluevaaleihin, jotta voin antaa oman panokseni hyvinvointialueen puolesta.

Minulle läheisiä arvoja ovat perhe-arvot, markkinapainotteinen talous, yleisesti tasa-arvo, Suomi kuuluu suomalaisille ja kunta kuuluu kuntalaisille periaate.

Poliittinen heräämiseni lopulta tapahtui vaihto-opiskelu aikanani Belgiassa, vaihdossa ollessani pääsin käymään EU:n parlamentissa Brysselissä. Nähdessäni millainen laitos Suomen ylintä päätösvaltaa pitää hallussaan, valitsin puolueekseni Perussuomalaiset. Lisäksi käydessäni Italiassa, Ranskassa, Iso-Britanniassa ja Brysselissä huomasin konkreettisesti millaisia haittoja humanitäärisestä maahanmuutosta voi olla.

Vaihtovuottani voisi kuvailla moderniksi Martin Lutherin matkaksi Roomaan, jossa entisestä nöyrästä uskovaisesta syntyy kriittinen ja uudistusmielinen vaikuttaja. Minun tapauksessa Roomana toimi EU.