Lataa kuvat Janne Suutari

Janne Suutari
Ruohonjuuren tason SOTE asiantuntija
52-vuotias Kainuu

Olen paljasjalkainen Kainuulainen ja haluan olla puolustamassa kainuulaisia perusarvoja. Suurimman työhistorian olen tehnyt yrittäjänä ja hoitoalalla. Olen Kainuun PS savottamies, tehnyt poliittista kenttätyötä noin 10 vuotta Kainuun alueella.

Olen toiminut monella hoitoa-alan työpaikalla. Olen ollut sairaankuljettaja, lääkintämies YK- operaatiossa, tehohoitajana, kenttäsairaanhoitajana, psykiatrisena sairaanhoitajana, ohjaajana kehitysvammaisille ja vanhusten hoidossa Sairaanhoitajana. Olen myös kouluttanut 10 000 oppilasta turvallisuuskursseilla ensiapukursseilla, tulityökursseilla ja terveysalan turvallisuuskursseilla.

Olen ollut Perussuomalaisten jäsen vuodesta 2007 ja toiminut PS yhdistyksen puheenjohtajana sekä piirihallituksen jäsenenä. Eduskuntavaaleissa olen ollut kaksi kertaa vaalipäällikkönä kenttätyössä. Minut on valittu vaaleissa Kajaanin kaupungin valtuustoon ja varavaltuutetuksi.

Politiikko Janne Suutari

Kainuun PS savottamiehen savotat osa 1