Lataa kuvat Pirjo Ala-Kaarre

Pirjo Ala-Kaarre
Tasapuolinen palvelutarjonta- myös maaseutukuntiin
51-vuotias Pirkanmaa

Olen sanavalmis, kantaa ottava, yhteiskunnallisista asioista kiinnostunut ehdokas. Elämäni keskiössä vapaa-ajallani on perhe, koiraharrastus ja ystävät. Olen hyvin sosiaalinen ja avoin. Politiiikkaan tuon yleensä laajaa keskustelua. Pyrin perusteltaviin, asiakaslähtöisiin ja järkeviin päätöksiin.

Olen Virtain Perussuomalaisten puheenjohtaja sekä Pirkanmaan PS piirihallituksen jäsen. Minulla on reilun kymmenen vuoden kokemus politiikan teosta ja luottamustehtävieni laajuus on antanut hyvän ja realistisen kuvan siitä, millaista yhteiskunnallinen vaikuttaminen on.

Politiikan tekotapaani kuvaavat seuraavat tavoitteet: avoimuus, selkeys, rehellisyys, tuloksellisuus, taloudellisuus, houkuttelevuus, järkevyys, toisten huomioon ottaminen.

Olen helposti lähestyttävissä ja kuntalaiset ottavatkin minuun herkästi yhteyttä, kun haluavat jonkun asian järjestyvän. Kokouksissa olen aktiivinen; käytän puheenvuoroja, teen esityksiä ja perustelen kantani. Teen yhteistyötä yli puoluerajojen.

Yritän parhaani mukaan edistää hyviä peruspalveluita, lääkäriin ja hoitoon pääsyä, ambulanssipalveluiden ja pelastustoimen palveluiden saatavuutta nopealla lähdöllä, yksiköiden ja päätöksentekijöiden hyvää sisäistä ja ulkoista toimintakulttuuria, terveen sisäilman julkisia rakennuksia, keskustelevaa ja vuorovaikutteista otetta asioihin sekä kohtuullista verotasoa, maltillisia julkisia maksuja. Myös tiedottamisen ja toiminnan laadukkuus on tärkeää, jotta palvelutarjonta on tasapuolista, asiakkaan hyvin löydettävissä ja tavoitettavissa.

Työni koordinaattorina on tuonut varmuutta asioiden tehokkaaseen järjestelyyn ja hoitoon. Keikkaluonteinen hoitotyö varhaiskasvatuksen puolella luo hyvän silmäyksen sosiaalipalveluiden kentälle ja nykytilaan.