Lataa kuvat Tapio Lipsonen

Tapio Lipsonen

Rehtori, eläkeläinen

Tapio Lipsonen
Turvallinen, puhdas, hyvinvoiva Kuhmo.
72-vuotias Kainuu
Ehdokas on Sitoutumaton

Olen aktiivinen, päämäärähakuinen, kantaaottava, yhteistyökykyinen, aikaa seuraava kirjoittaja. Tunnen Ruotsin maahanmuutto-ongelmat 1960 -luvulta lähtien. Asuin Ruotsissa 1967-1970 ja olin suomalaisten lasten opettajana 1976-1982 Parasta Kuhmossa: Täällä ei ole turvapaikan hakijoita.

Olen syntynyt Runnilla, asuin Pyhäjärvellä 19 vuotta, opiskelin Oulussa opettajaksi. 1976-1982 asuin Köpingissä Ruotsissa, opetin suomalaislapsia. Olin alueradiotoimittajana Köpingin alueella. Näin jo silloin, miten Ruotsi ajautui pikkuhiljaa pahoihin ongelmiin maahanmuuttajien suuren määrän kanssa. Muutin Kalantiin 1982. Olin opettajana ja rehtorina vuoteen 2009 saakka. Minulla on kolme poikaa: Anssi, Arttu ja Ilari. Olen seurannut politiikkaa tiiviisti vuodesta 1966 lähtien. Äänestin vastaan Kalannin kuntaliitosta Uuteenkaupunkiin 1993, Samoin Suomen liittymistä EU:hun. Pidin pahana virheenä Euroopan rahaliittoon liittymistä.

Seuraavat lepsujen päättäjien päätökset jurppivat sekalaisessa järjestyksessä: Löysä maahanmuuttopolitiikka, ilmastovouhotus, koulun päätösjuhlissa ei suvivirttä, ei jouluevankeliumia, syy: muun uskonnon harrastajia muuttanut maahan, kaikenlainen lainsäädäntä liittyen sukupuolineutraalisuuteen, esim. liikennemerkit sukupuolineutraaliksi, tyttö, poika, isä, äiti, mies, nainen sanojen kieltäminen. Susien, valkoposkihanhien, ym. rauhoittaminen. Lyijyhaulien kieltäminen metsästyksessä, jne, jne,

Paikallisesti: Koulukaverini Veikko Tikkanen kertoi: Hän oli hankkinut miljoonat, jotta Kuhmoon olisi saatu reittilentokenttä. Päättäjät torppasivat. Siinä meni matkailun kehittäminen.

Kuhmo elää puusta: Kuhmon saha, Crosslam, Kuhmon elementti Sampo, AA-puu ja muut.

Kuhmolaisten hyvinvointi tavoitteena.