Perussuomalaiset, Kouvola

Kaupunginvaltuutettu

Suomalainen Suomi eurooppalaisessa Euroopassa
27-vuotias Kaakkois-Suomen vaalipiiri Kouvola

Toimin nyt toista kautta Kouvolan kaupunginvaltuustossa ja ensimmäistä kautta maakuntavaltuustossa. Liityin Perussuomalaisiin Nuoriin 12 vuotta sitten - nuorta kokemusta siis! Olen erittäin varma asiastani, enkä mikään tuuliviiri. Perussuomalaisten äänestäjälle olen varma valinta.

Vaikka liityin alunperin puolueeseen vaikuttaakseni maahanmuuttopolitiikkaan, sen rinnalle on vuosien saatossa kertynyt myös mielipiteitä jokaisesta aihealueesta. Nostan tässä kuitenkin keskeisimmät aiheet.

Eduskunnassa tavoitteeni on nostaa puolueen turvallisuuspoliittista tuntemusta. Valittuna pyrin puolustusvaliokuntaan. Olen jo kuluvalla kaudella saanut parikymmentä uudistusta vietyä ideatasolta käytäntöön. Esim. Valmiusyksiköiden perustaminen, OSINT-tiedustelu, vastatykistötutkat, dronet ja niiden torjunta. Sotilasarvoltani olen res. luutnantti.

Yksityisautoilu pitää jatkossakin turvata perusoikeutena ja käyttö pitää olla mahdollista varakkuudesta riippumatta. Rautatieliikennettä on kehitettävä nopeita ratoja rakentamalla, jotta junat olisivat edes konkreettinen vaihtoehto ja etenkin Etelä-Suomessa lähijunaliikennettä on lisättävä. Työmatkapendelöinti on nykyisin monesti mahdotonta ajallisista syistä.

Ilmastonmuutoksen ehkäisy on tärkeää, mutta se ei saa haitata suomalaista työtä, yrittämistä, maataloutta tai tavallisen suomalaisen arjessa selviytymistä. Ilmastonmuutosta hillitään tehokkaimmin hiilitulleilla, joilla estetään mm. kiinalaisten tuotteiden tuonti Suomeen. Oman ydinvoiman tuotantoa on lisättävä ja ryhtyä käyttämään kotimaista uraania ja näin vähentää fossiilisten polttoaineiden käyttöä sekä samalla parantaa Suomen vaihtotasetta.

Kansallisomaisuuttamme, kuten pohjavesiä ja mineraaliesiintymiä, ei pidä myydä ulkomaille.