Perussuomalaiset, Oulu

Sairaanhoitaja, filosofian maisteri

Arja Suuronen
Ihmis- ja arkilähtöinen vahva ote!
58-vuotias Oulun vaalipiiri Oulu

Olen oululainen sairaanhoitaja (julkinen sektori), kolmen aikuisen lapsen äiti sekä isoäiti. Työhistoriani sairaanhoitajana on lähes 30 vuotta. Työni ohessa opiskelin filosofian maisteriksi. Harrastukseni: lukeminen, pyöräily ympäri vuoden, uiminen sekä sukututkimus.

Maalaisjärkeä politiikkaan!

Olen liittynyt puolueeseen vuonna 2016 ja olen aktiivi jäsen.

Olen asioihin perehtyvä, tiedonhaluinen ja pitkäjänteinen.

*Hoitajana annan käyttöösi hoitotyön osaamiseni, tietoni, taitoni sekä intoni, jotta sosiaali- ja terveydenhuollossa saadaan perusasiat kuntoon! Suurin osa meistä käyttää nyt ja jatkossakin julkisen puolen terveyspalveluita, siksi julkista puolta ei saa näivettää vaan kehittää toimivammaksi.

*Arvokas vanhuus, turvallinen lapsuus ja nuoruus, omaishoitajuus, mielenterveys- ja päihdepalvelut tarvitsevat lisää henkilöstöä ja julkista keskustelua.

*Peruspalavelut tulee pysyä lähellä käyttäjiä. Keskittäminen ja yksityistäminen ei välttämättä tuo toivottuja säästöjä ja laatua. Raha ja ahneus ei saa mennä ihmisen edelle!

*Arvostan suomalaisuutta ja tunnen isänmaallisuuttakin, sillä isäni puolusti maamme rajoja sodassa. Vuoden 2015 pakolaisvirta jätti jälkensä. Ei ole oikein, että suomalaisten rehellisyyttä, auttamisenhalua ja sosiaaliturvaa hyväksikäytetään. Kansalaisuus on ansaittava. Kotouttamisessa ja sitoutumisessa suurin päävastuu on henkilöllä itsellään. Maassa eletään maan tavalla, ilman erityiskohtelua. Ei luoda ohituskaistoja esim. sote- palveluihin. Tuet samantasoiseksi kuin muillakin.

*Peruskoulutuksen rapautuminen on pysäytettävä! Työ, opiskelu ja sosiaalinen verkosto ehkäisevät syrjäytymistä parhaiten.

*Pidän blogia Perussuomalaiset. Osa teksteistä on julkaistu lehdissä.

Nähdään ja keskustellaan!