Perussuomalaiset, Järvenpää

Yliopistolehtori, dosentti

Arto Luukkanen
Suomi takas raiteilleen – kansa mukaan liikkeeseen
Uudenmaan vaalipiiri Järvenpää

Helsingin yliopiston Venäjän ja Itä-Euroopan yliopistolehtori. Kirkkohistorian dosentti Helsingin yliopistossa, Venäjän historian dosentti Tampereen yliopistossa ja Venäjän tutkimuksen dosentti Turun yliopistossa. Teologian tohtori. Pastori.

Olen monipuolinen toimija. Työurani kattaa pastorin tehtäviä Itä-Uudellamaalla, työn ohella jatkunutta opiskelua, tutkimustyötä Venäjällä ja Ukrainassa, Venäjän ja Itä-Euroopan tutkimusta, tiedekirjojen kirjoittamista. Olen kirjoittanut myös 4 romaania. Leipätyöni on Helsingin yliopistossa, jossa olen Venäjän ja Itä-Euroopan tutkimuksen ylipistolehtori. Perustyöni on arkistotutkimusta (esim. Ukrainan KGB:n arkistot) ja tutkimukseen perustuvaa luennointia sekä kokemuksen jakamista nuoremmille opiskelijoille yliopistolehtorin tehtävässä Helsingin yliopistossa. Kirjoitan ahkerasti sanomalehtiin Venäjän tilanteesta ja myös poliittisia blogeja Uusi Suomi sivuilla. Haluan käyttää kokemustani ja vahvuuksiani koko kauniin Uudenmaan ja tämän meille suomalaisille parhaimman isänmaan – Suomen – hyväksi. Minulla on ollut myös mahdollisuus tutustua radiotyöhön radio Ravussa, jossa minulla oli oma ohjelma ja myös televisiotyöhön Alfa-tv:llä. Siellä minut näkee "Dosentti" ohjelmassa, jossa haastattelen politiikan, kulttuurin ja tieteen hahmoja. Siinä tehtävässä olen oppinut kuuntelemaan haastateltavia; jokaisella on oma tärkeä tarinansa. Olen Järvenpään kaupunginvaltuustossa ja kirkkovaltuustossa.