Perussuomalaiset, Espoo

Filosofian maisteri, valtuustoryhmän 1. varapuheenjohtaja

Henna Kajava
Rajat on rakkautta - vastuussa jälkipolville
Uudenmaan vaalipiiri Espoo

Liityin hieman ennen viime kunnallisvaaleja puolueeseen jatkumona kansalaisaktivismilleni maahanmuuttopolitiikan järkeistämiseksi. Työkseni kiertelen opettamassa lapsia aina peruskoulusta lukioon. Näin saan arvokasta näköalaa opetuslautakunnan luottamustehtävään. Minulla on 7- ja 10-vuotiaat pojat.

PS:n 1. varavaltuutettuna kotikaupungissani olen käytännössä jokaisessa kokouksessa aktiivisesti mukana. Oletkin saattanut nähdä paikallislehdessä pikku-uutisia tekemistäni aloitteista tai mielipidekirjoituksiani.

Koulutukseltani olen filosofian maisteri maantieteestä, erikoistumisalanani kehitysmaat ja matkailu. Työkokemukseeni sisältyy mm. järjestötyötä, menestystä kaupallisella alalla sekä opetustyö peruskouluissa.

Minulle on tärkeää kansan mielipiteiden luotaaminen ja haluaisin suoria kansanäänestyksiä tärkeissä arvokysymyksissä. Kansanedustajan tulee olla ihmisten palvelija ja valmis putoamaan asemastaan. Itselleni suuri palkka ja julkisuus ovat enemmän rasitteita kuin tavoiteltavia asioita. Asioiden eteenpäin vieminen ja rohkeuden säilyttäminen ovat minulle tärkeintä politiikassa.

Olen kirjoitellut paljon lähinnä maahanmuuttoon ja monikulttuurisuuteen liittyviä blogikirjoituksia ja kutakuinkin samat kirjoitukset ovat luettavissa monissa eri medioissa, kuten Uuden Suomen, Kansalaisen ja Oikea Median blogeissa. Olen myös Maahanmuuttokriittiset -ryhmän ylläpitäjänä.

Arvokysymyksissä minulle ovat tärkeitä itsenäisyyden ja sananvapauden säilyttämisen ohella heikoinosaisista huolehtiminen. tuotantoeläinten kohtelun merkittävä parantaminen ja ilmastonmuutoksen ja Afrikan väestöräjähdyksen torjuminen. Myös lapset, nuoret ja laadukas koulutus ovat sydäntäni lähellä - vanhoja ihmisiä kuitenkaan unohtamatta.

Nyt tarvitaan jo suuria harppauksia!