Perussuomalaiset, Tampere

Opiskelija, HuK

Henri Häkkilä
Me ollaan kusessa. #OnAika aloittaa uudelleen.
23-vuotias Pirkanmaan vaalipiiri Tampere

Olen humanististen tieteiden kandidaatti ja maisteriopintojeni loppuvaiheessa oleva historioitsija. Kannan huolta Suomen talouden kestävyydestä ja yhteiskuntamme turvallisuudesta. Hyvinvointia ei ylläpidetä nykyisellä politiikan suunnalla – on aika aloittaa uudelleen.

Olen poliittisesti oikeistokonservatiivi. Kannatan julkisen sektorin roolin pienentämistä ja vapaiden markkinoiden periaatteita. Kunnioitan ihmisten vapauksia ja päätäntävaltaa itsestään ja omaisuudestaan.

Suomalaisessa politiikassa on aina asetettava suomalaiset etusijalle. Turvallisuudestamme on huolehdittava kokonaisvaltaisesti niin maanpuolustuksessa kuin sisäisesti arkisessa elinympäristössämme. Kansainvälisillä sopimuksilla ei voi perustella turvattomuuden lisääntymistä. Yhteiskunnalla, joka ei suojele lapsiaan, ei ole tulevaisuutta.

Kansainvälisesti ajan reilujen pelisääntöjen vapaakauppaa. Lakkauttaisin toimimattomaksi ja passivoivaksi osoittautuneen kehitysavun kokonaan. Vastustan EU:n liittovaltiokehitystä ja olen valmis Suomen eroon EU:sta.

Pidän vaalien tärkeimpänä teemana taloutta. Suomi on vaarassa joutua tukalaan asemaan seuraavassa taantumassa, sillä taloudeltamme puuttuvat suojaavat puskurit. Olemme velkaantuneita, julkinen sektorimme on laaja, menomme suuret ja maksajapohjamme pieni.

Uusien menojen keksiminen ja tulonsiirtojen varaan rakentuva politiikka on lyhytnäköistä. Kannatan siirtymistä ihmisten vaurastumista kannustavaan malliin. Työn tekemisen on oltava aina kannattavaa, minkä lisäksi suomalaisia on kansankapitalismin hengessä saatava sijoittamaan varallisuuttaan.

Me ollaan kusessa. Kriisissä muut määräävät, mitä tehdä. Siksi on aika aloittaa uudelleen – palauttaaksemme itsenäisyyden, vaurastuaksemme ja voidaksemme hyvin.