Perussuomalaiset, Lappeenranta

Kansanedustaja, tradenomi

Reilusti suomalaisen puolella
42-vuotias Kaakkois-Suomen vaalipiiri Lappeenranta

Olen kolmen tyttären isä, aviomies ja kansanedustaja Etelä-Karjalasta. Ammattitaustani ja koulutukseni ovat tietotekniikan alalla. Arvopohjaltani olen isänmaallinen maltillinen konservatiivi. Asetan suomalaiset etusijalle muuttuvassa maailmassa - haluan, että Suomi on jatkossakin hyvä maa elää.

Vietin lapsuuteni ja nuoruuteni Joutsenossa. Lukion ja armeijan suoritettuani katselin hieman maailmaa ja päädyin lopulta Imatralle opiskelemaan ammattikorkeaan liiketaloutta ja tietojenkäsittelyä. Sieltä valmistuin ja sain alan töitä paikkakunnalta. Asuin 5 vuoden ajan Imatralla, kunnes muutin takaisin Joutsenoon vähän ennen sen liittymistä Lappeenrantaan.

Samalla 2008 lähdin mukaan politiikkaan perussuomalaisten riveissä. Vakuutuin perinteisten arvojen säilyttämisestä, tavallisen suomalaisen huomioimisesta ja maahanmuutto- sekä EU-kriittisyydestä. Olin ehdolla 2011 eduskuntavaaleissa, tuloksena lähes 5000 ääntä ja varasija. Käytin säästyneen ajan hyvin ja perustin perheen. Se oli hyvä päätös ja opetti paljon siitä, mikä on tärkeintä elämässä.

Jatkoin kuntapolitiikassa ja nousin 2012 vaaleissa Lappeenrannan kaupunginhallitukseen. Eduskuntavaaleissa 2015 sain äänestäjiltä kansanedustajan valtakirjan. Sitä tehtävää olen hoitanut parhaani mukaan, käyttänyt puheenvuoroja täysistunnossa sekä vaikuttanut valiokunnissa. Oli selvää, että jäin puolueeseen eduskuntaryhmän hajotessa kesällä 2017.

Olen erittäin motivoinut hakemaan jatkokautta eduskunnassa. Oppirahat on maksettu ja tiedän miten asioita saa eteenpäin niin hallituksessa kuin oppositiossa. Kokemusta on kertynyt myös kansainvälisistä yhteyksistä. Minut tavoittaa toritapahtumissa, puhelimitse, sähköpostilla ja sosiaalisessa mediassa. Kuuntelen ja edistän äänestäjieni tahtoa.

Linkki kotisivulleni

www.janimakela.fi