Perussuomalaiset, Hollola

Kansanedustaja

Jari Ronkainen
Isänmaan puolesta, ryhtiä päätöksiin!
46-vuotias Hämeen vaalipiiri Hollola

Olen ensimmäisen kauden kansanedustaja, entinen rakennusalan yrittäjä Hollolasta. Perheeseeni kuuluu puolisoni ja kolme lasta. Olen isänmaallinen periksiantamaton oikeudenmukaisuuden puolustaja. Sotilasarvoltani olen reservin vääpeli. Minulle tärkeintä on suomalaisten turvallisuus ja hyvinvointi.

Ennen kansanedustajan työtä toimin yrittäjänä rakennusalalla. Perheeseeni kuuluu lähihoitajana työskentelevä puolisoni sekä kolme lasta. Vanhin lapsista on täysi-ikäinen ja suorittaa parhaillaan varusmiespalvelusta, keskimmäinen lapsi on yläasteella ja nuorin aloitti juuri päivähoidossa.

Politiikkaan lähdin mukaan vuonna 2008, jolloin olin ensimmäistä kertaa ehdolla kuntavaaleissa, ja tulin valituksi ensimmäiselle kaudelle kunnanvaltuustoon. Nyt takana on kolme kautta valtuutettuna ja ensimmäinen kausi kansanedustajana. Olen toiminut aktiivisesti puolueen sisäisissä luottamustehtävissä kuten puoluehallituksessa, puoluevaltuustossa sekä Hämeen piirin puheenjohtajana ja Hollolan paikallisyhdistyksen perustajana ja puheenjohtajana. Varusmiespalvelukseni suoritin vuonna 1990 ja sotilasarvoltani olen vääpeli.