Perussuomalaiset, Helsinki

Humanististen tieteiden kandidaatti, opiskelija

Suomen johtava kansallisliberaali
29-vuotias Helsingin vaalipiiri Helsinki

Olen helsinkiläinen vuonna 1990 syntynyt humanististen tieteiden kandidaatti ja reservin vänrikki. Opiskelen Oulun yliopistossa historiaa. Opintojen ohessa teen töitä muun muassa ravintolatyöntekijänä. Poliittiselta kannaltani olen kansallismielinen oikeistolainen ja kansallisliberaali.

Yhteiskuntafilosofiani vankkana perustana on usko suomalaisuuteen, vapauteen, turvallisuuteen, tieteeseen ja valistusaatteeseen. Poliittisista teemoista tärkeinä pidän länsimaisten arvojen puolustamista, sananvapautta, kansallismielisyyttä, EU-vastaisuutta, järkevää maahanmuutto- ja väestöpolitiikkaa, uskottavaa oikeus- ja turvallisuuspolitiikkaa sekä työhön ja yrittäjyyteen kannustavaa talous- ja sosiaalipolitiikkaa. Haluan olla eturivissä tekemässä Suomesta länsimaisista arvoistaan ylpeästi kiinni pitävää vahvaa ja vapaata kansallisvaltiota. Suomalaisten ei tule olla koskaan vähemmistö omassa maassaan.

Asun Helsingissä. Olen syntynyt Oulussa, kasvanut Limingassa, suorittanut asepalvelukseni Rovaniemellä ja asunut hetken Tampereella käyden siellä kuntavaalit perussuomalaisten riveissä. Tämän lisäksi olen asunut 7 kuukautta Saksan pääkaupungissa Berliinissä opiskelijavaihtoni aikana. Tuolloin opiskelin Berliinin teknillisessä yliopistossa (TU Berlin) mm. filosofiaa, tekniikan historiaa ja kieliä. Osaan viestiä saksan kielellä ymmärrettävällä tasolla aihealueesta riippuen. Olen elämäni aikana lukenut useita kieliä.

Aiemmin olen työskennellyt muun muassa museo-oppaana, järjestösihteerinä, varainhankkijana, elintarviketyöntekijänä, päiväkotiapulaisena ja kouluavustajana. Vapaa-ajalla kuuntelen paljon hyvää musiikkia, kuten K-poppia. Lempibändini on GFriend. Urheilun saralla olen nyt ja aina Limingan Niittomiesten (LNM salibandy) uskollinen kannattaja.