Perussuomalaiset, Ilmajoki

Koneinsinööri, varakansanedustaja

Juha Mäenpää
Mäen päältä turvallisempi ja suomalaisempi Suomi!
47-vuotias Vaasan vaalipiiri Ilmajoki

Olen 47-vuotias neljän urheilevan lapsen isä. Asumme Koskenkorvalla. Olen koulutukseltani koneinsinööri ja ammatillinen erityisopettaja. Haluan olla rakentamassa lapsillemme turvallisempaa tulevaisuutta. Koti, uskonto, isänmaa sekä kotimainen työ, maatalous ja yrittäjyys ovat lähellä sydäntäni.

Olen isänmaallinen, kansallismielinen ja kristillissosiaalinen oikeistokonservatiivi.

Moraaliani ja rehellisyyttäni ei rahalla saa ostettua. Pidän kiinni tavoistani ja kuuntelen kansan syviä rivejä.

Oman elämänkokemukseni, arvojeni ja laajan verkostoni avulla osaan rakentaa turvallisempaa ja oikeudenmukaisempaa Suomea.

Perussuomalaiset vastaa parhaiten omia arvojani. Uskon että puolueellani, Jussi Halla-ahon johtamana, on paljon annettavaa Suomelle ja Suomen kansalle. Olen vahvasti tukenut Jussia ja myös Jussi on tukenut minua.

Olen rohkea, rehellinen ja oikeudenmukainen päättäjä, ja uskallan tuoda mielipiteeni julki.

Olen reservin luutnantti, koulutukseltani ammatillinen erityisopettaja evp. Olen käynyt ammattikoulun Seinäjoella ja Vaasan teknillisen opiston, josta valmistuin insinööriksi. Myöhemmin olen jatkanut opettajaopintoja. Olen ollut tapaturmaeläkkeellä 2011 lähtien ja ajoittain liikuntakykyni on heikompi.

Olen ollut töissä rakennuksilla Neuvostoliitossa, kuljetusalalla Venäjällä ja kuljetusjoukkueen johtajana Libanonissa YK-joukoissa. Tämän jälkeen olen opettanut aikuisia ja nuoria auto-, kuljetus- ja maatalousalalla sekä peruskoulussa 10-luokkaa. Minulla on paljon kokemusta haasteellisista nuorista.

Haluan edistää suomalaisten urheilijoiden asemaa.

Harrastan antiikkia, autoja, moottoripyöriä ja pistooliammuntaa.

Harrastuksissa olen mm. Reservinupseeriliiton, Rauhanturvaajaliiton, HDCF:n, MMAF:n, Suomen Sisun ja UKK-seuran jäsen.