Perussuomalaiset, Luumäki

Kirvesmies, eläkeläinen

Juha Rantakaulio
Turistit kyllä, turvapaikkaturistit ei.
60-vuotias Kaakkois-Suomen vaalipiiri Luumäki
Eläkeläinen

Olen Savitaipaleella syntynyt, keskikoulussa käynyt sekä suorittanut erilaisia rakennusalan kursseja, perusduunari. Raskaat työt, joista tuloksena ennenaikainen pieni eläke. Harrastuksina lukeminen, metsästys, moottoripyöräily, mökkeily, haulikkoammunta ja politiikka. Olen kantasuomalaisten asialla.

16-v. töihin Lappeenrantaan pariksi vuodeksi, armeijan jälkeen taas muutto Lpr:taan, ja töihin Neuvostoliittoon: Leningrad ja Svetogorks. Kaikkiaan vajaa 15 vuotta asumista Lpr:ssa josta vuonna -90 Luumäelle Taavettiin. Vuonna 2004 ensimmäisen kerran perussuomalaisten listoilla kunnallisvaaliehdokkaana. Tosin olen politiikkaa seurannut vuosikymmeniä. Ja nyt asiat menevät Suomessa huonompaan suuntaan, koko ajan vaikeutetaan suomalaisen elämää, etenkin sellaisten jotka ovat tilanteessa, että elääkö vai eikö elä, ja heitä vielä lisää kiusataan. En itse varsinaisesti nälkään kuole, mutta lähes kaikki varat menevät ruokaan ja asumiseen, turha haaveilla sirkushuveista, vähän sentään pystyn pitämään harrastuksia vireillä.Toki saan sentään eläkkeen. Mutta mitä on edessä tämän päivän lapsilla ja nuorilla? Ehkä töitä maahanmuuttajien avustajina, käytännössä ilmaista työtä, ei siitä eläkettä kerry, heillä on synkkä tulevaisuus edessään. Mutta jotta näin ei kävisi, niin päätin yrittää päästä itse eduskuntaan vaikuttamaan asioihin, jotta saataisiin holtittomalle politiikalle loppu. Kuulun itse alimpaan yhteiskuntaluokkaan, siksi minulla on ymmärrys siitä kuinka raskasta on köyhän elämä ja siksi haluan poistaa suomalaisilta köyhyyden. Eliitti edustajat eivät ymmärrä, eivätkä edes halua. Päinvastoin, lisäävät köyhyyttä. Yhteistyötä varmasti voin tehdä kaikkien kanssa, mutta minun ei tarvitse mielistellä, voin sanoa mielipiteeni, koska en kyttää politiikan jälkeistä palkkiovirkaa.