Perussuomalaiset, Oulu

Diplomi-insinööri, kaupunginvaltuutettu

Suomalaisten hyväksi
60-vuotias Oulun vaalipiiri Oulu

Oululainen Diplomi-insinööri ja kaupunginvaltuutettu, jonka juuret ovat alueemme maaseudulla. Olen työskennellyt 30 vuotta tekniikan kehittämisen parissa sekä kotimaassa, että kansainvälisissä ympyröissä. Lisäksi olen perehtynyt esimerkiksi energiakysymyksiin ja sairaanhoitopiirin toimintaan.

Kaupunginvaltuustossa ja muissa luottamustehtävissä olen hyödyntänyt yritysmaailmassa ja kansainvälisessä tuotekehitysympäristössä saamiani kokemuksia. Tämä on myös auttanut minua toimimaan Oulussa perussuomalaisten valtuustoryhmän puheenjohtajana ja valtuuston puheenjohtajatoimikunnan jäsenenä.

Ulkosuhteisiin liittyvän kiinnostukseni myötä toimin nykyään myös Oulun Paasikivi-seuran hallituksen jäsenenä ja sihteerinä.

Ajattelutavaltani olen järjestelmällinen ja pyrin selvittämään asioiden perusteet ja syy-yhteydet ennen päätöksentekoa.

Yhteistyö ja sen kautta saatu luottamus sekä eri osapuolten tasapuolinen kohtelu ovat itselleni äärimmäisen tärkeitä asioita. Luottamusta voi syntyä, vaikka olisi asioista erikin mieltä; kyse on avoimista ja tasapuolisista toimintatavoista.

Suhtaudun kriittisesti eri osapuolten luottamushenkilöille antamiin tietoihin; mielestäni luottamushenkilöiden tulee ymmärtää asioiden perusteet ennen tietojen käyttämistä päätöksenteossa.

Harrastan puutarhan ja mehiläisten hoitoa sekä tietokirjallisuutta, kuten luonnontieteitä, matematiikkaa, talousoppia, käyttäytymisoppia ja historiaa. Osallistun myös reserviläistoimintaan. Silloin kun mahdollista, käyn vaeltamassa kesä- tai talviretkillä Lapin erämaissa, useimmiten Urho Kekkosen kansallispuistossa; Paratiisikuru ja Pirunportti ovat tuttuja paikkoja.

Videot