Perussuomalaiset, Helsinki

Tarkastuslautakunnan jäsen, varavaltuutettu

Juhani Strandén
Herää - älä elä kuplassa!
48-vuotias Helsingin vaalipiiri Helsinki
Yrittäjä

Laittomasti maassa olevien palvelut lakkautettava ja heidät on välittömästi ohjattava palautusjärjestelmän piiriin tai tarvittaessa otettava säilöön.

Saatavuusharkinta säilytettävä, jotta ei luoda halpatyömarkinoita.

Kansallinen etu EU:n edelle. Maahanmuuton kustannuksista ja kehitysavusta leikattava ja tehtävä siitä vapaaehtoista.

Pääväylät (esim. Lahdentie, Hämeenlinnanväylä, Turuntie ja Tuusulanväylä) pidettävä runkoverkossa ilman, että kunnallisessa päätöksen teossa, niillä liikennöintiä voidaan haitata kaupunkibulevardihankkeilla.

Pankkikriisin aikana velkaantuneet ja pankkien aiheuttamat lainojen takaisinperinnät lopetettava lainsäädännöllä (armahdus).

Lapsille on taattava turvallinen ja terveellinen oppimisympäristö. Homekoulujen korjaamiseen pitää puuttua heti, jos ongelmia havaitaan. Rakennusvalvontaan lisää resursseja.

Energiaratkaisuissa pyrittävä realismiin ja varmistettava riittävä kilpailukyky ekologisesti kestävällä pohjalla. Ei voi olla niin, että täällä maksetaan korkeampaa päästöveroa esim. hiilivoimaloista, jotka ovat yli kymmenen kertaa puhtaampia ja energiatehokkaampia kuin Puolassa tai kuusi kertaa puhtaampia kuin Saksassa. Ei ole kestävää kehitystä, että ne ajatetaan täältä alas ja sama energia ostetaan sitten Puolasta tai Saksasta takaisin ja menetetään samalla työpaikat. Viedään Cleantech-teknologiaa ja osaamista ulkomaille ja kompensoidaan tätä kautta päästöjä.

Liikenteen päästömaksut estettävä, ei tietulleja.