Perussuomalaiset, Lohja

EVP sotilas, liikenneopettaja

Jukka Sassi
Joskus elämä vastustaa, vaan ei nujerra
52-vuotias Uudenmaan vaalipiiri Lohja

Olen eläkkeelle jäänyt sotilas, joka harrastaa metsästystä ja aseita. Suomen turvallisuus ja luonto ovat minulle tärkeitä. Minua on luonnehdittu rehdiksi ja suoraksi. En pelkää vastuuta, enkä mielipiteeni esittämistä. En pidä epäoikeudenmukaisuudesta. Haluan Suomen säilyvän tuleville sukupolville.

Olen 52-vuotias eläkkeelle jäänyt opistoupseeri. Sotilasurani tein Helsingin Santahaminassa ensin Uudenmaan Jääkäripataljoonassa ja sittemmin perustetussa Kaartin Jääkärirykmentissä. Olen käynyt ammattikoulun autoasentajalinjan Lohjalla ja työskentelin ennen varusmiespalvelusta autoasentajana ja vartijana. Varusmiespalveluksen jälkeen jäin armeijaan töihin. Asuin neljän vuoden ajan Helsingissä, mutta muutin takaisin kotiseudulleni Lohjalle vuonna 1993. Asun rintamamiestalossa ja perheeseeni kuuluu vaimo ja aikuinen poika sekä villakoira Repe.

Armeijassa työskentelin kuljetusalalla. Olen opettanut satoja varusmiehiä ajamaan ja kunnossapitämään erilaisia ajoneuvoja. Työskentelin yli 12 vuotta armeijan autokoulussa ja tuosta ajasta 5,5 vuotta sen johtajana. Olen työskennellyt myös liikenneopettajana ja toimin myös autokouluyrittäjänä Helsingissä 2014-2018. Erilaiset ajoneuvot ja liikenne ovat olleet keskiössä työelämässäni.

Olen aktiivinen aseharrastaja ja metsästäjä. Aseet ovat kuuluneet elämääni koko aikuisiän. Toimin aktiivisesti asealan yhdistyksissä. Omalta osaltani pyrin edistämään turvallista aseharrastusta maassamme. Yksi mieluisimpia työtehtäviä, joita armeijassa tein oli sotilasammunnanvalmentaja. Aion ajaa lainkuuliaisten, rehellisten aseharrastajien etua.

Olen pyrkimässä Eduskuntaan, koska mielestäni osa Suomalaisille tärkeitä arvoja on sivuutettu "poliittisen korrektiuden" ja vihervasemmistolaisen näkemysten perusteella ja se on väärin.