Perussuomalaiset, Tornio

FK, kansainvälisen sairaanhoidon erityisasiantuntija

Rajat ovat rakkautta
58-vuotias Lapin vaalipiiri Tornio

Olen 58-vuotias kaupunginvaltuutettu ja kaupunginhallituksen jäsen Torniosta. Päivätyöni teen kansainvälisen sairaanhoidon erityisasiantuntijana. Olen filosofian kandidaatti käyttäytymistieteissä, sairaanhoitaja ja SOTE-osaaja Euroopan laajuisessa mittakaavassa.

Minua kannattaa äänestää koska:

Olen kokenut kuntapoliitikko jolle Suomen itsenäisyys ja kansainvälisyys ovat tärkeitä asioita. Rajavalvonnan lopettaminen länsirajalla vuonna -95 oli virhe ja se pitää nyt korjata. Meillä oli varaa siihen silloin ja pitää olla nytkin. Se on ainoa keino, jolla voimme suojella suomalaisia Euroopasta tulevilta rikollisilta, huumeilta ja laittomilta siirtolaisilta.

Sairaanhoitajana tiedän kokemuksesta, että vanhustenhoidon suurin epäkohta on liian alhainen hoitajamitoitus. Tämä asia pitää saada kuntoon. Meidän tulee tarjota vanhuksillemme ihmisarvoista hoivaa, lapsillemme korkeatasoista koulutusta ja sairaille korkeatasoista hoivaa. Siksi eduskuntaan!

Meillä on Euroopan pisin vapaana virtaava joki eli Tornionjoki, johon vaelluskala vielä nousee. Siian- ja lohenpyynti on turvattava jatkossakin, eikä meidän tule sallia ”väylän”, eikä muidenkaan vesistöjen, pilaamista kaivosten jätevesillä.

Ympäristönsuojelu kuuluu vahvasti perussuomalaiseen ajatusmaailmaan. Ilmaston saastumiseen emme maailmanlaajuisella tasolla juurikaan voi vaikuttaa, vaan meidän tulisikin ensisijaisesti keskittyä suojelemaan vesistöjämme. Puhtaat joet ja järvet sekä syömäkelpoinen kala ovat Suomen valttikortteja, joita ei saa hukata.

Ympäristöasioissa ajattelen pitkälle tulevaisuuteen. Kannatan kuitenkin järkevää ja taloudelliset faktat huomioivaa ympäristöpolitiikkaa. Se on meidän kaikkien etu.