Perussuomalaiset, Tornio

FK, kansainvälisen sairaanhoidon erityisasiantuntija

Rajat on rakkautta
58-vuotias Lapin vaalipiiri Tornio

Olen 58-vuotias kaupunginvaltuutettu ja kaupunginhallituksen jäsen Torniosta. Päivätyöni teen kansainvälisen sairaanhoidon erityisasiantuntijana. Olen filosofian kandidaatti käyttäytymistieteissä, sairaanhoitaja ja SOTE - osaaja euroopan laajuisessa mittakaavassa.

Suomen itsenäisyys ja kansainvälisyys ovat minulle tärkeitä asioita. Ne eivät missään tilanteessa sulje toisiaan pois. Meidän tulee palata aikaan ennen Schengenin sopimusta jolloin rajanylityksiä tarkkailtiin 24/7 ja joka ei millään tavalla haitannut meitä. Rajat ovat rakkautta suomalaisia kohtaan ja niillä voimme suojella suomalaisia euroopasta leviävältä rikollisuudelta, huumeilta ja laittomilta siirtolaisilta.

Suomessa meidän tulee ensisijaisesti huolehtia siitä, että verovaramme käytetään siten, että voimme tarjota vanhuksillemme ihmisarvoista hoivaa, lapsillemme korkeatasoista koulutusta ja sairaille korkeatasoista hoivaa. Tämä menee kaiken edelle.

Ympäristönsuojelu kuuluu vahvasti Perussuomalaiseen ajatusmaailmaan. Ilmaston saastumiseen emme maailmanlaajuisella tasolla juurikaan voi vaikuttaa vaan meidän tulisikin ensisijaisesti keskittyä suojelemaan vesistöjämme. Puhtaat joet ja järvet sekä syömäkelpoinen kala ovat Suomen valttikortteja. Suurin vesistöriski on tällä hetkellä kaivostoiminta, jonka aiheuttamia päästöjä tulee ehkäistä.

Meillä on Lapissa Euroopan pisin vapaana virtaava joki - Tornionjoki - johon vaelluskala vielä nousee kutemaan. Sitä tulee suojella.

Ympäristöasioissa ajattelen pitkälle tulevaisuuteen. Kannatan järkevää ja taloudelliset faktat huomioivaa ympäristöpolitiikkaa. Se on meidän kaikkien etu.

Ehdokas tavattavissa

1.2.2019 klo 18:00
Cafe-Hertta Rautatienkatu 1, Kemi

Tehyn jäsenilta