Perussuomalaiset, Rovaniemi

Sähköasentaja

Kalervo Björkbacka
Sydäntä ja sisua lappilaisten puolesta
59-vuotias Lapin vaalipiiri Rovaniemi

Olen 59-vuotias perusmies, naimisissa ja perheeseeni kuuluu vaimo, neljä lasta ja kuusi lastenlasta. Synnyinkuntani on Kolari ja lapsuuteni kylä siellä Sieppijärvi. Rovaniemiläinen olen ollut vuodesta 1986 lähtien. Ammatiltani olen sähköalan ammattilainen. Sotilasarvoni on reservin ylikersantti.

Paikallispolitiikasta hankkimani opin ja motivaation myötä on luonnollista jatkoa pyrkiä KANSANedustajaksi.

Tässä vaaliteemojani:

Metsät ovat Suomen tärkein luonnonvara ja merkittävä työllistäjä. Kestävä metsätalous varmistaa riittävät alueet hiilinieluiksi, virkistys- ja matkailu käyttöön.

Kaivostoimintaa harjoitetaan jo nyt vastuullisesti ja kestävän kehityksen periaatteita noudattaen. Kohtuullinen Kaivannaisvero on lisättävä kaivoslakiin.

Lapin matkailun monipuoliset aktiviteetit ja upeat kohteet tarjoavat ikimuistoisia elämyksiä ympäri vuoden.

Metsä-, Malmi- ja Matkailuelinkeinot eivät ole toisiansa pois sulkevia, kaikille näille on tilaa laajassa Lapinmaassamme, kun toimitaan avoimessa vuorovaikutuksessa. Laaja elinkeino pohja tukee maakunnan elinvoimaisuutta ja hyvinvointia. Näitä elinvoima tekijöitä pitkäjänteisesti, avoimessa vuorovaikutuksessa, kehittämällä takaamme jatkossakin maakunnan hyvinvoinnin ja entistä paremmat palvelut.

Maakunnan turvallisuudesta ja huoltovarmuudesta täytyy myös huolehtia. Maakuntamme asukkailla pitää olla tunne turvallisuudesta, niin kaupungeissa kuin haja-asutusalueilla. Turvallisuus tilanne on muuttunut radikaalisti vuoden 2015 turvapaikanhakija vyöryn jälkeen. Pelkän olemassa olevan Ulkomaalaislain ja 80 kohtaisen toimenpideohjelman noudattamisella turvallisuus tilanne Suomessa palaisi pikkuhiljaa ennalleen. Luulisi että Suomen lakien noudattaminen Rajojemme sisäpuolella olisi kaikille itsestään selvä asia.