Perussuomalaiset, Marttila

Filosofian tohtori, erikoistutkija

Jotain rajaa – Oman kansan parhaaksi
61-vuotias Varsinais-Suomen vaalipiiri Marttila

Olen erikoistutkijana Turun yliopiston Tulevaisuuden teknologioiden laitoksella ja viljelen perikunnan maatilaa veljen kanssa. Minulla on kolme aikuista lasta. Työurallani olen toiminut liki 29 vuotta Turun yliopistossa mm. fysiikan assistenttina ja tutkijana. Vuosina 2011-2015 olin kansanedustaja.

Eduskuntakaudellani olin maa- ja metsätalousvaliokunnan varapuheenjohtaja, talousvaliokunnan varajäsen ja Pohjoismaiden neuvoston Suomen valiokunnan jäsen. Pohjoismainen yhteistoiminta tuli minulle tutuksi toimiessani Pohjoismaiden neuvoston ympäristö- ja luonnonvarain valiokunnassa. Neuvostossa koulussa opittu ruotsin kieli oli hyödyksi.

Olen ollut perussuomalaisten jäsen puolueen perustamisesta alkaen ja olen Perussuomalaisten Varsinais-Suomen piirin 2. varapuheenjohtaja. Yliopistotyöni ohessa opetin sivutoimisesti fysiikkaa Turun ammattikorkeakoulussa liki 20 vuotta. Työkielinä ovat suomi ja englanti.

Politiikan lisäksi harrastan ammattiyhdistystoimintaa, olen Turun yliopiston tieteentekijöiden hallituksen varajäsen. Olen Marttilan Lions Clubin varapresidentti ja Härkätien sydänyhdistyksen sihteeri. Mikäli aikaa jää vapaa-ajan maanviljelyltä ja puolue- ja yhdistystoiminnalta, niin saatan lomilla harrastaa metsästystä tai kalastusta ja matkailua.

Tutkijana, ammattikorkeakoululla ja yliopistossa opettaneena koen, että hallituksen tekemät leikkaukset eri koulutusasteilta vaarantavat maamme kilpailukyvyn. Meidän tulee kyetä tarjoamaan laadukas perusopetus ja ammattikoulutus, niin että opettajan ohjaamia oppitunteja on riittävästi eikä nuorten opetusta jätetä valvomatta, itseopiskelun varaan. Myös ammattikorkeakouluissa ja yliopistoissa pitää olla pätevät ja osaavat opettajat opettamassa ja ohjaamassa opiskelua.