Perussuomalaiset, Helsinki

Lastenhoitaja, lähihoitaja

Marika Sorja
Sorjasti sisulla Suomen puolesta!
34-vuotias Helsingin vaalipiiri Helsinki

Olen 34-vuotias kolmen lapsen äiti ja yhden miehen vaimo. Koulutukseltani olen lähihoitaja ja sotilasarvoltani jääkäri. Olen kielitaitoinen (kotikielinä suomi ja ruotsi), sanavalmis ja sisukas.

Kotonani minulla on 12-vuotias VPKta harrastava tytär sekä 2 poikaa: taekwondoa harrastava ekaluokkalainen, palloa potkiva 5-vuotias ja heviä soittava insinöörimies. Perheenä pidämme mm. lautapeleistä, luonnossa retkeilystä ja uimisesta.

Olen aktivoitunut politiikassa vuonna 2014 ja ehtinyt mm. olla puheenjohtajana Perusnaiset Helsinki ry:ssä ja pääsihteerinä PS-Nuorissa. Olen myös ollut ehdokkaana eduskuntavaaleissa 2015 ja kuntavaaleissa 2017.

Olen hoitoalan lisäksi ollut töissä mm. siivoojana, vartijana ja muuttomiehenä. Osaan aidosti arvostaa erilaisten alojen ammattilaisia. Minulla on myös hoito-alalta kokemusta potilaan roolista sairastetun rintasyövän kautta ja olen tehnyt vapaaehtoistyötä mm. Roosa Nauhan ja Mannerheimin lastensuojeluliiton puolesta.

Olen maahanmuuttokriittinen, isänmaallinen ja EU-kriittinen. Minulle tärkeää on, että suomalaiset voivat hyvin ja saavat elää omassa maassaan turvassa päättäen itse omista asioistaan. Emme voi mitenkään pelastaa koko maailmaa, mutta voimme halutessamme pelastaa Suomen.