Perussuomalaiset, Helsinki

Diplomi-insinööri, tekoälytutkija

Marko Ekqvist
Periksiantamaton isänmaan etujen puolustaja.
49-vuotias Helsingin vaalipiiri Helsinki
Yrittäjä

Nyt ja tulevaisuudessa päätöksentekijöiltä edellytetään tiedolla johtamisen tietoja ja taitoja. Päätöksenteon tulee perustua tutkittuun ja koettuun tietämykseen asioista ja ilmiöistä tässä ajassa.

Jokaisella Suomalaisella tulee olla mahdollisuus arvokkaaseen elämään. Nuorille tulee antaa mahdollisuus työ- tai harjoittelupaikkaan heti koulusta valmistumisen jälkeen.

Vanhusten asiat on saatava kuntoon. Heidän ansiostaan Suomi on se maa, jossa tänään elämme. Itsenäisinä ja omista asioistamme päättävinä. Annetaan tästä se arvostus, joka heille kuuluu. Pelkkä kiitos ei enää riitä. Tehdään asioita ja päätöksiä, joilla osoitamme myös kunnioituksemme heille.

Maahanmuuttopolitiikan tulee olla järkevää. Annetaan apua niille, jotka sitä tarvitsevat. Asiat tulisi pyrkiä ratkaisemaan lähtömaissa tai niiden lähialueilla. Tarvitaan jämäkkiä ja ripeitä päätöksiä, että saadaan Etelä-Euroopan vastaanottokeskukset toimintaan EU -rajojen ulkopuolelle.

Teollisuuden työpaikat tulee säilyttää Suomessa! Tehtaiden ja tuotantolaitosten sulkemiset eivät ainakaan auta kestävyysvajeen tai hyvinvointivaltion tarvitseman korjausliikkeen tekemiseen. Valtion omistamia yhtiöitä ei tule myydä ulkomaisille monikansallisille yhtiöille, vaan niitä tulee kehittää ja turvata niiden toiminta nyt ja tulevaisuudessa.

Päätöksentekijöillä tulisi olla mielestäni itsellään kokemusta työttömyydestä, pätkätöistä, omaishoitajuudesta ja luukulta luukulle juoksuttamisesta. Vain äänestämällä näitä asioita kokenutta päätöksentekijää, voit olla varma, että päätöksentekijä on ajan tasalla niistä asioista mitä arjessa ihmiset kohtaavat.