Perussuomalaiset, Kitee

Turvallisuusalan sekatyömies, piirin puheenjohtaja

Marko Koskinen
Suomalaisten turvallisuus ja hyvinvointi ensin
Savo-Karjalan vaalipiiri Kitee
Yrittäjä

Olen, perheellinen pienyrittäjä, kolmannen kauden kaupunginvaltuutettu ja valtuuston 2. varapuheenjohtaja, jolla on poliittista kokemusta myös maakunnalliselta ja valtakunnalliselta tasolta. Toimin Perussuomalaisten piirimme puheenjohtajana ja puolueen luottamustehtävissä puoluevaltuustossa.

Olen maaseudun pientilalla työtätekeväksi kasvanut, työläisperheen lapsi, joka sittemmin ajautui opiskelemaan, asumaan ja kiertelemään eri kaupungeissa, mutta palasi juurilleen jo liki 20 vuotta sitten. Minulla on työelämäkokemusta kaikilta sen tasoilta: pienen yrityksen konepuusepästä aina suuren yrityksen suojelupäälliköksi. Nykyisin työllistän itseni pienyrittäjänä työturvallisuusalalla ja olen toiminut paikallisen yrittäjäyhdistyksemme puheenjohtajana muutamien vuosien ajan. Myös rakkaan harrastukseni metsästyksen puitteissa olen toiminut jo kauan luottamustehtävissä. Ajavan koiran omistajana suhteeni luontoon ja suomalaiseen eräperinteeseen on erottamaton.

Perheellisenä haluan pitää Suomen turvallisena hyvinvointivaltiona myös omille lapsilleni ja taata kaikille arvokkaan vanhuuden, sekä huolehtia vähäosaisistamme. Keinoni tähän ovat koulutuksen, työn ja yrittämisen jatkuva kehittäminen, koska hyvinvointi voidaan rakentaa ainoastaan riittävälle veropohjalle. Vaikka edustan työni kautta yrittäjyyttä niin vihaan kaverikapitalismia, hyväveliverkostoja ja pohjatonta ahneutta. Työmies on palkkansa ansainnut. Mielestäni sisäinen solidaarisuus, eli kaikista huolehtiminen on valtiovallan tärkein tehtävä, yhdessä turvallisuuden ja kansallisen edun kanssa.

Rohkenen tuoda ääneni kuuluville ja ilmaista mielipiteeni. Lähtökohtani on sopuisasti neuvotellen ja yhdessä sopien, mutta tarvittaessa nyrkkiä pöytään lyöden, jotta ääni kuuluu ja asiat etenee!