Perussuomalaiset, Kontiolahti

Nuohooja, yrittäjä

Mika Hiltunen
Mies ennen maansa myy, kuin sanansa syö.
47-vuotias Savo-Karjalan vaalipiiri Kontiolahti

Tavallinen suomalainen neljän lapsen isä Kontiolahdelta. Asioihin kantaa selvällä Suomen kielellä ottava poliitikko. Perhe, ystävät, politiikka. Siinä järjestyksessä.

Olen toiminut nuohoojana 30 vuotta, josta 20 vuotta yrittäjänä. 2-3 vuotta olen myös pitänyt pientä majataloa. Lapsia on kertynyt neljä, jotka ovat kaikki tyttöjä. Kunnanvaltuutettuna minulla on menossa neljäs kausi. Olen toiminut aiemmin mm. kunnanhallituksessa 6 vuotta, sekä 4 vuotta ympäristölautakunnassa. Olen myös toisen kauden kirkkovaltuutettu. En ole kovin uskonnollinen, mutta arvostan kristillisiä arvoja. Harrastuksiini kuuluu mm. ammunta perinneaseilla, joka onkin yksi asia, johon haluan ottaa kantaa, lähinnä ampumaratojen vähyyteen ja heikkokuntoisuuteen Pohjois-Karjalassa. Harrastuksiini kuuluu ja on kuulunut myös intohimoinen vanhojen tavaroiden keräily jo pikkupojasta lähtien. Olenkin saanut kerättyä ja taltioitua historiaa siinä määrin, että olen perustanut oman museon. Lasten kanssa yhteinen mieleinen harrastus ja vapaa-ajan viete on matkailu. Ulkomaan reissuja eri kohteisiin sekä matkailuautolla kesäisin Suomessa. Olen alun perin syntyisin Varkaudesta, jossa kävin alakoulua. Niinpä puheestani voi löytää vivahteita Savon murteesta. Varkaus on minulle tästäkin syystä tärkeä kaupunki ja mielelläni olisin vaikuttamassa myös alueen kehittämiseen.