Perussuomalaiset, Helsinki

Kansanedustaja, ulkomaalaispoliisi

Suomi ON! meidän
57-vuotias Helsingin vaalipiiri Helsinki

Mika. Ihminen. Hyvä hyville. Paha pahoille. Ruma rumille. Kansanedustaja. Kolmannen polven poliisi Itä-Helsingistä.

Mika Raatikainen, s. 1961, Helsinki, naimisissa, 2 aikuista lasta. Toisen kauden kansanedustaja, poliisi, kansainvälistä kokemusta eri YK/EU- ym. tehtävistä, yli 10 vuotta Lähi-idästä ja Balkanilta. Virkavapaalla ulkomaalaispoliisista kansanedustajan tehtävien vuoksi. Puolustusvaliokunnan jäsen, lakivaliokunnan varajäsen. ETYJ:n, PN:n jäsen. Helsingin kaupunginhallituksen jäsen ja perussuomalaisten valtuustoryhmän puheenjohtaja. Suuriman osan urastani poliisissa toimin ammatti- ja huumerikostorjunnassa, niin rikostutkijana kuin tutkinnanjohtajanakin. Stadin kadut ja kujat, herrat ja narrit, ketkut ja kotkat ovat minulle tuttuja - vedättämiseni ei ole helppoa kadulla saati eduskunnassa. Käyttäytyä osaan mutta kumartelemaan en ala. Olen mies, en miesoletettu tai hiiri - syön lihaa ja ajan joskus autolla, avaan naiselle oven ja rakastan vaimoani. Saunominen, lukeminen, opiskelu ja autot ovat harrastuksiani, pubikeskusteluja unohtamatta. Asun Kontulassa, missä huomaan monikulttuurisuuden "rikastuttavan" vaikutuksen päivittäin. En käsitä, miksi tämän maan puolesta taistelleet ja sen rakentaneet vanhuksemme on jätetty monikansallisten, eettisesti ja moraalisesti köyhien firmojen armoille samalla kun tänne vaeltaneille ihmisjoukoille tarjotaan kilpaa erilaisia etuja.