Perussuomalaiset, Vantaa

Everstiluutnantti evp., kriisinhallintaveteraani

Niilo EJ Kärki
Rajat kiinni - passi kiitos!
Uudenmaan vaalipiiri Vantaa
Ehdokas on Eläkeläinen

Everstiluutnantti evp. Valtuustoryhmän pj. Kriisinhallintaveteraani. Maahanmuuttokriittinen kaupunginvaltuutettu. Naimisissa, 7 lapsen isä, 9 lapsenlapsen vaari.

Olen syntynyt ja käynyt kansakoulun Alatorniolla. Ylioppilaaksi kirjoitin Oulun normaalilyseosta. Opiskeluajan ja upseerinuran alun asuin Helsingissä. Nykyisin asun Vantaalla.

Viimeisin työtehtäväni Puolustusvoimissa oli asevelvollisuussektorin johtajana Pääesikunnassa. Vastasin asevelvollisuusasioista Suomessa, mm. kutsunnat ja palvelukseen määrääminen. Pohjoismaista yhteistyötä edustivat vuosittaiset asevelvollisuusalan neuvottelupäivät - joka neljäs vuosi Suomessa.

Kriisinhallintatehtävissä olen ollut yli viisi vuotta neljällä vuosikymmenellä: 80-luvulla Libanon yksikön varapäällikkö, 90-luvulla sotilastarkkailija (Syyria-Libanon-Kroatia), 2006 Bosnia yhteysupseeriryhmän johtaja, 2007 Kosovossa kansainvälisessä esikunnassa, 2007–08 monikansallisen yhteysupseeriyksikön varapäällikkö sekä päällikkö ja viimeksi 2010–11 Afganistan mentoriryhmän johtaja.

Paikallisella ja valtakunnallisella tasolla sekä kansainvälisissä töissä olen toteuttanut koulutuksen, suunnittelun ja organisoinnin tehtäviä sekä ollut valtakunnallisissa ja kansainvälisissä esikunta- ja johtajatehtävissä.

Olen käytettävissä kärkijoukossa perussuomalaisten arvojen toteuttamiseksi Suomessa.

Ihmiset - Isänmaa - Itsenäisyys

Kärkiehdokas esittelysivuni