Perussuomalaiset, Helsinki

Oikeustieteen kandidaatti, kauppatieteiden maisteri

Nuutti Hyttinen
Suomalaisten etu ja turvallisuus etusijalle
Helsingin vaalipiiri Helsinki

Olen 37-vuotias oikeustieteen kandidaatti ja kauppatieteiden maisteri. Olen asunut vuodesta 2003 asti Vuosaaressa. Toimin perussuomalaisten eduskuntaryhmän talouspoliittisena asiantuntijana ja edustan puoluetta varavaltuutettuna Helsingin kaupunginvaltuustossa sekä kaupunkiympäristölautakunnassa.

En unelmoinut nuorempana poliitikon urasta, vaan ajauduin politiikkaan opiskeltuani ja tehtyäni yli kuusi vuotta "tavallisia" töitä. Huomattuani, kuinka surkeasti maatamme johdetaan, halusin pelkän valittamisen sijasta laittaa itseni likoon. Tahdon tehdä kaiken voitavani, jotta saisimme elää länsimaisessa oikeusvaltiossa, jossa valtio huolehtii ensisijaisesti ydintehtävästään turvata omien kansalaistensa turvallisuus ja hyvinvointi. Minkään muun tavoitteen ei tule antaa vaarantaa näiden toteutumista.

Suomi ei ole turvallinen paikka kenellekään, jos ”Suomi kuuluu kaikille” -ideologian hengessä tänne päästetään kotimaansa oloja pakoon henkilöitä, jotka raiskaavat ja tappavat turvaan päästyään. ”Rajat auki” -politiikan tulokset on jo nähty.

Näen tärkeimpinä yhteiskunnallisina arvoina turvallisuuden, yksilönvapaudet sekä yksilön vastuun omista teoistaan. Väkivaltaa ei tule katsoa läpi sormien, vaan rikoksista tulee seurata tuntuvat rangaistukset, ja ulkomaalaiset rikolliset on poistettava maasta. Uskonnoilla ei tule olla erityisasemaa arvostelun ulkopuolella eikä uskonnolla perustella lainsäädäntöä.

Suomella ei ole enää varaa pönöttäjiin, jotka keskittyvät eduskunnassa etujen kahmimiseen itselleen ja lähipiirilleen. Tarvitsemme totuudenpuhujia, jotka uskaltavat kyseenalaistaa nykytilanteen ja joille omaa etua tärkeämpää on oikeudenmukaisuus. Äänestämällä minua valitset henkilön, joka valitsee helpoimman sijasta oikeana pitämänsä tien eikä lannistu.