Perussuomalaiset, Rautjärvi

Kunnanvaltuutettu, välinehuoltaja

Perussuomalainen suurella sydämellä
60-vuotias Kaakkois-Suomen vaalipiiri Rautjärvi

Olen 60-v. äiti ja mummo. Avomieheni ja Aku-koiran kanssa asumme Etelä-Karjalassa Rautjärvellä, Simpeleen taajamassa. Ammatiltani olen välinehuoltaja, tällä hetkellä työskentelen kokin sijaisena osa-aikatöissä.

1980- ja -90 -luvuilla olin luottamusmiehenä entisessä liikealan ammattiliitossa, vuosina 2005-2009 Jytyssä.

Politiikasta kiinnostuin vuonna 2011 silloisten ek-vaaliehdokkaiden tapaamisissa. Perustin paikallisyhdistyksen, jota olen luotsannut tähän päivään asti. 2012 minut valittiin valtuustoon ensimmäisenä perussuomalaisena Rautjärvellä. Piiritasolla olen kuulunut piirihallitukseen alusta alkaen, viimeisinä vuosina puheenjohtajistossa. Olen myös Perussuomalaisten naisten hallituksen varajäsen sekä Kymen PerusNaiset ry:n hallituksen jäsen.

Erilainen järjestötoiminta on kuulunut vapaa-aikaani jo vuosia, kyläyhdistys, nuorisoseura (pj.) sekä vapaaehtoistyö seurakunnassa.

Omakohtainen työttömyys nosti pääteemakseni työttömien aseman parantamisen. Aktiivimallin toteuttaminen pienellä paikkakunnalla on todella mahdotonta. Myös julkisen liikenteen alasajo vaikeuttaa kulkemista niillä, joilla ei ole mahdollisuutta omaan autoon.

Väestö ikääntyy, lapsia ei synny enää niin kuin aikaisemmin. Kuka sinusta huolehtii, kun olet yksin omassa kodissa? Olet ehkä muistisairas tai liikuntakyvytön. Annetaan ikäihmisille arvokas vanhuus ja huolehditaan, että jokainen, joka ei enää omassa kodissaan yksin pärjää, pääsee palveluasumisen piiriin.