Perussuomalaiset, Helsinki

Turvallisuusasiantuntija

Pertti Villo
Turvallisuutesi on minun sydäntäni lähellä
71-vuotias Helsingin vaalipiiri Helsinki
Eläkeläinen

Syntyjään olen paljasjalkainen Helsinkiläinen. Minulla on ikää 70 vuotta. Asun Vuosaaressa. Lukuisia luottamustehtäviä työn saralta pääluottamusmiehenä ja osaston luottamumiehenä, ihmisten ja asukkaiden edunajamista noin 30 vuotta.

Olen ollut pitkään mukana yhteishallintolain mukaisessa asukasdemokratiassa. Asuintalojen turvallisuusasioissa olen ilman korvausta kierrellyt pääsääntöisesti Helsingin kaupungin omistamissa vuokrataloyhtiöissä.

Olen yksi Vuosaaren vapaaehtoisen palokunnan perustajista. VPK perustettiin 1996 ja toimin vuosina 2002-2009 ja 2012 VPK:n hallituksen puheenjohtajana. Vuosaaren VPK, kunniapuheenjohtaja.

Muita luottamustoimia minulla on ollut Helsingin kaupungin arava-vuokratalojen asukasdemokratian edustus, talotoimikunta, minkä puheenjohtajana olen ollut 28 vuotta ja vuokralaistoimikunnan puheenjohtajana lähes 9 vuotta. Neuvottelukunta edustaa noin 85.000 asukasta. Tulin valituksi Helsingin vuokra-asunnot Oy:n hallitukseen, kun kaupunki fuusioi 21 alueellista kiinteistöyhtiötä yhdeksi yhtiöksi.

Näin Helsingin kaupungista tuli Suomen suurin vuokranantaja (noin 42 000 arava-asuntoa ja 85 000 asukasta) fuusion myötä. Helsingin kaupungin aravatalojen neuvottelukunta esitti minua turvallisuuskoordinaattoriksi kartoittamaan ja edistämään asukastalojen turvallisuutta. Tähän tehtävään Kaupungin-asunnot Oy:n minut hyväksyi.