Perussuomalaiset, Helsinki

Kansanedustajan avustaja, kaupunginvaltuutettu

Pia Kopra
Suomalainen Suomi, turvallinen Suomi!
Helsingin vaalipiiri Helsinki

Humanististen tieteiden kandidaatti. Kielikouluttaja. Kaupunginvaltuutettu. Kansanedustajan avustaja vuodesta 2011. Kasvatus- ja koulutuslautakunnan jäsen. Vapaa-aikana luen ja käyn kuntosalilla. Politiikka on kestävyyslaji, siksi pidän huolta myös fyysisestä kunnostani.

Oikeustaju kohdalleen! Törkeät rikokset ja alaikäisiin kohdistuvat seksuaalirikokset tulee tuomita ankarammin! Rikoksiin syyllistyneet ulkomaalaiset pyrittävä karkottamaan! Isänmaan asiat on saatava niiden käsiin, jotka siitä oikeasti välittävät!

Olen toiminut 1989-2011 englannin ja espanjan kielen kouluttajana kielikoulutusyrityksessä. Olen opettanut mm. eduskunnassa ryhmiä, joissa oli kansanedustajia ja virkamiehiä.

Lähdin aktiivisesti mukaan politiikkaan 2011 ja liityin PS:ään, koska näin sen ainoaksi aidoksi kanavaksi suunnan muutokseen. Aloitin kansanedustajan avustajana heti uuden eduskunnan kokoontuessa 2011. Tehtäviini kuuluvat valtiopäivätoimiin liittyvät tehtävät, joita ovat mm. valmistelu ja suunnittelu, tausta-aineiston kerääminen ja viestintä. Olen ollut mukana mm. valmistelemassa lakialoitteita, avustanut kirjallisten kysymysten tekemisessä ja talousarvioaloitteiden laatimisessa. Minulla on selkeä kuva siitä, mitä kansanedustajan työhön liittyy ja osaamista löytyy.

En ole ostettavissa. Suomi tarvitsee kipeästi suoraselkäisiä päättäjiä. Suhtaudun tiukasti maahanmuuttoon. Turvapaikan myöntämisen perusteita on kiristettävä ja sosiaalietuuksia vähennettävä. Laittomasti maassa olevat ja turvapaikkapäätöstä odottavat on laitettava säilöön. Paluumuuton edistäminen on vaihtoehto epäonnistuneelle kotoutumiselle.

Pienyrittäjille on luotava sellaiset olosuhteet, että he pysyvät Suomessa. Kaikkein heikoimmista on huolehdittava!

Tutustu verkkosivuiltani tarkemmin yhteiskunnallisiin ajatuksiini.

www.piakopra.fi