Perussuomalaiset, Kuopio

Punkki pellolta eduskuntaan!
51-vuotias Savo-Karjalan vaalipiiri Kuopio
Yrittäjä

Olen 51 -vuotias sosiaalinen, positiivinen, rohkea ja järjestelmällinen maanviljelijä ja yrittäjä Maaningalta. Naimisissa, neljän lapsen äiti. Koulutukseltani olen agrologi (AMK), kotitalousteknikko ja suurtalouskokki. Perussuomalaisiin liityin vuoden 2009 alussa. Harrastan raviurheilua.

Olen 51 -vuotias sosiaalinen, positiivinen, rohkea ja järjestelmällinen maanviljelijä ja yrittäjä Maaningalta. Naimisissa, neljän lapsen äiti. Koulutukseltani olen agrologi (AMK), kotitalousteknikko ja suurtalouskokki. Harrastan raviurheilua ja minulla on oma 2 -vuotias suomenhevonen, jota treenaan. Opiskelen karjalan kieltä kansalaisopistossa ja sukututkimusta netissä.

Sukujuuriltani olen äidin puolelta savolainen ja isän puolelta karjalainen. Isäni suku on tullut Pohjois-Savoon evakkoina Laatokan itäpuolelta Salmin pitäjästä. Politiikan kiinnostus tulee geeneissä, sekä isäni että äitini olivat SMP:ssä kunnallisvaltuutettuina. Isän ukki oli Salmissa politiikassa mukana isossa roolissa. Perussuomalaisiin liityin vuoden 2009 alussa.

Olen Kuopion kaupunginvaltuutettu ja valtuustoryhmän sihteeri, Kaupunkirakennelautakunnan jäsen, Pohjois-Savon maakuntavaltuutettu ja valtuustoryhmän puheenjohtaja, Kuopion Seudun Perussuomalaiset ry:n puheeenjohtaja, Perussuomalaisten Pohjois-Savon piirin 1. vpj. Ja Perussuomalaisten puoluevaltuuston jäsen.

Haluan vaikuttaa Suomen maaseudun kehittämiseen ja ylläpitämiseen. Maaseudulla asuvat ihmiset tarvitsevat puolestapuhujan Itä-Suomesta eduskuntaan. Maalla täytyy saada asua ja työskennellä. Palveluita täytyy olla lasten, työikäisten ja eläkeläisten, jokaisen saatavilla. Maaseutu ei voi olla vain kuoret matkailulle tai teollisuuden raaka-ainetta. On tärkeää, että koko Suomi pysyy asuttuna niin huoltovarmuuden kuin maanpuolustamisen kannalta.