Perussuomalaiset, Turku

Suomalaisten hyvinvointi etusijalle
69-vuotias Varsinais-Suomen vaalipiiri Turku
Ehdokas on Eläkeläinen

Olen mukana Turun kunnallispolitiikassa useissa eri luottamustehtävissä erityisesti sotevaikuttajana. Koulutukseni ja pitkä työurani terveydenhoitoalalla luo myös konkretian tasolla asiantuntijuutta. Tämän vuoksi sote- ja maakuntauudistuksen eteneminen ja sen seuraukset näkyvät vaaliteemoissani.

Aktiivinen poliitikko minusta tuli v. 2012 kuntavaalien jälkeen, jolloin tulin valituksi Turun kaupunginvaltuustoon. Toimin myös Turun Perussuomalaisten paikallisyhdistyksen hallituksessa, nyt kolmatta vuotta 1. vpj:na. Olen myös Perussuomalaisten Varsinais-Suomen piirin 1. vpj. Eläkepäiviä en siis ole juurikaan viettänyt. Nyt on ollut aikaa panostaa täysillä politiikkaan.

Suomi on kulkemassa uhkaavasti kohti tuhon tietä. Presidentti Kekkonen totesi aikanaan, että isänmaallisuus ja kansallismielisyys on hyve. Entäs nykyään?

Näitten hyveitten puolustajista on tullut natseja ja rasisteja omassa rakkaassa isänmaassaan.

Meillä täytyy säilyä oikeus omassa maassamme olla suomalaisia. Meillä on oma kulttuurimme ja omat lakimme, johon tänne tulevien on sopeuduttava, eikä päinvastoin.

Meidän on laitettava suomalaisten hyvinvointi aina etusijalle.

Onko oikein, että maassamme on yli 7 000 asunnotonta, mutta laittomasti maassa oleville järjestetään kuntien toimesta hätämajoituksia? Kirkko ja yksityiset ihmiset piilottelevat näitä karkotuspäätöksen saaneita. Minusta ei ole. Onko oikein, että turvapaikanhakijoilla on paremmat sotepalvelut kun kantaväestöllä? En voi hyväksyä sitä, että samaan aikaan omien vanhustemme hoitoa laiminlyödään, omilla kansalaisillamme eivät rahat riitä ruokaan ja lääkkeisiin. Suomalaiset ovat leipäjonoissa. Meidän ei pidä olla koko maailman sosiaalitoimisto. Kaikki se raha, joka käytetään hallitsemattomaan maahanmuuttoon, on pois suomalaisilta.