Perussuomalaiset, Kirkkonummi

Poliittinen suunnittelija, valtiotieteiden maisteri

Itseajattelija
Uudenmaan vaalipiiri Kirkkonummi

Olen ollut poliittisesti intohimoinen ja yhteiskunnallisesti aktiivinen oikeastaan aina. Useat eri yhteiskunnalliset teemat ovat minulle tärkeitä; toisaalta olen hämmästellyt politiikan pinnallistumista, mustavalkoisuutta ja sitäkin, miten vähällä tiedolla tätä maata johdetaan.

Viimeistään parikymppisestä asti takaraivoni peränurkassa on vaaninut ajatus siitä, että minun pitää lähteä mukaan politiikkaan. Siirsin ajankohtaa aika monta kertaa, kunnes totesin, että no niin, mennään ja katsotaan, minne meneminen riittää. Tämä maa on todella toimenpiteiden tarpeessa!

Olen valmistunut yliopistosta valtiotieteistä (erityisesti kansainväliset suhteet, valtio-oppi, taloustiede, mutta myös sosiaalipolitiikka, oikeustiede, ympäristötiede). Väitöskirja roikkuu ikävästi ja muistuttaa minua joskus öisin keskeneräisyydestään... Teen sen kyllä vielä - asia on tärkeä!

Viimeiset 15 vuotta minua on erityisesti liikuttanut maahanmuutto, niin poliittisesti kuin akateemisestikin. Kyseessä on länsimaisia yhteiskuntia ja ehkä koko maailmaamme eniten muuttava ilmiö, erityisesti kun puhumme niin sanotusta ”humanitaarisesta” eli käytännössä kehitysmaista länsimaihin suuntautuvasta massamaahanmuutosta.

Suhtaudun maahanmuuttoon hyvin kriittisesti, niin sen taloudellisiin kuin muihinkin vaikutuksiin. Arvostan länsimaista, pohjoismaalaista ja etenkin suomalaista valtiomallia, hyvinvointiyhteiskuntaa ja tasa-arvoa huomattavan korkealle, enkä halua, että maallemme käy huonosti.