Perussuomalaiset, Outokumpu

Lähihoitaja, sairaanhoitajaopiskelija

Suomalaisten puolella eduskunnassa
Savo-Karjalan vaalipiiri Outokumpu

Politiikassa katson maailmaa talouslukujen yli kohti ihmistä. Lastenkodissa vietetyt vuodet ovat tehneet minusta sisukkaan naisen, joka ei seiso hiljaa epäkohtien edessä. Suomi on meidän suomalaisten koti. Suomalaisen yhteiskunnan tulee aina huolehtia heikoimmistaan eikä tästä vastuusta voi laistaa.

Aloitin maallisen taipaleeni vuonna 1988 Kuopiossa. Kasvoin kodissa, jota varjosti vanhempieni alkoholismi. Onneksi suomalainen yhteiskunta auttoi minua. Nyt haluan antaa saamani avun takaisin.

Asun Outokummussa Pohjois-Karjalassa mieheni ja kahden ihanan poikani kanssa.

Koulutukseltani olen lähihoitaja ja tällä hetkellä opiskelen sairaanhoitajaksi. Työkokemukseni hoitajana koostuu suurimmaksi osaksi vanhustenhoidosta, mielenterveystyöstä ja lastensuojelusta. Hoitajana olen oppinut siihen, että myös kaikkein hankalimmat asiat on hoidettava kuntoon eikä vaikeistakaan asioista voi vaieta. Tämä on ohjenuorani myös politiikassa.

Olen toiminut kotikaupungissani kaupunginvaltuutettuna vuodesta 2013 ja lisäksi minulla on monia muitakin eri luottamustehtäviä. Vuoden 2015 eduskuntavaaleissa sain ääniä Savo-Karjalassa 1540 kappaletta, joista olen nöyrän kiitollinen! Vuoden 2017 kuntavaaleissa olin Outokummun toiseksi eniten ääniä saanut 136:n äänen määrällä. Politiikassa olen mielummin rehellinen kuin poliittisesti korrekti.

Rakkaus Suomea ja suomalaisia kohtaan on kaiken poliittisen toimintani perusta. Suomalainen kulttuuri, suomalaiset tavat ja perinteet ovat ainutlaatuisia suuressa globaalissa maailmassa. Koti, Isänmaa ja perhe ovat hyviä arvoja politiikassa. Paikallisesti liputan kodin, Itä-Suomen ja tietenkin Isänmaan puolesta. Poltiikassa haluan laittaa suomalaisten asiat etusijalle ja pitää suomalaisten puolta eduskunnassa!