Perussuomalaiset, Orimattila

Lähihoitaja, ylioppilas

Kotipesä kuntoon!
Hämeen vaalipiiri Orimattila

Olen neljän lapsen äiti ja paikallispoliitikko Hämeen vaalipiiristä. Ihmisten ja erityisesti ikääntyneiden parissa työskentelystä olen löytänyt konkreettisen väylän auttaa lähimmäistäni. Toisaalta työssäni törmään moniin yhteiskunnan epäkohtiin.

Alun perin työskentelin teollisuudessa noin kymmenen vuotta, mutta muutto toiselle paikkakunnalle vaikutti työpaikkatilanteeseen enkä kokenut teollisuustyössä pystyväni oikeastaan auttamaan ketään. Kun muutto tuli ajankohtaiseksi, opiskelin lähihoitajaksi. Koin haluavani ihmisläheisempää työtä jossa voisin auttaa ihmisiä sekä perehtyä ihmisen terveyteen vaikuttaviin asioihin ja elintoimintoihin. Nykyisin työskentelen ikääntyneiden parissa, jossa arkea on kokonaisvaltainen huolehtiminen ihmisistä.

Minulla on perusperhe, jossa on mies sekä neljä kouluikäistä lasta. Perus- sekä jatkokoulutuksen ongelmat ja kesätöiden haasteet on perheessämme havaittu. Teini-ikäisten tyttöjen äitinä turvallisuus on merkittävä tekijä ja syy pyrkiä mukaan valtakunnalliseen politiikkaan.

Mielestäni kansalaistemme toimeentuloa tulisi parantaa. Tämä ruokkisi myös yrityksiä sekä psyykkistä hyvinvointia, kun rahaa olisi hiukan enemmän käytettävissä. Samalla elvytettäisi kuntataloutta, joka edistäisi palvelujen saatavuutta ja laatua paikallistasolla. Humanitäärinen maahanmuutto tulisi saada kuriin. Kasvaviin maahanmuuton kuluihin meillä ei ole varaa.

Sisäilmaongelmille tulisi löytyä vastuutahot muuten rakentamisessa tulee lisää sutta ja sekundaa. Soteasioiden sotkeminen tulisi saada estettyä. Liikenteemme tulisi olla sujuvaa eikä kohtuuttoman hintaista.

Pidetään huolta omistamme ikään ja kokoon katsomatta!