Perussuomalaiset, Mäntsälä

Vanhempi rikoskonstaapeli, kunnanvaltuutettu

Rajat tuovat turvallisuutta
49-vuotias Uudenmaan vaalipiiri Mäntsälä

Olen 49-vuotias vanhempi rikoskonstaapeli (2001-), yrittäjäperheen tytär, kahden koululaisen vuoroviikkoäiti ja kahden koiran omistaja. Olen Mäntsälässä kunnanvaltuutettu ja kunnanhallituksessa. Yhdistystoiminnassa olin 1991-2009. Vapaa-ajalla käyn tanssikursseilla ja lavatansseissa.

Eduskunnassa päätöksenteossa on menty liian kauas todellisesta elämästä. Poliisin ammatissa olen oppinut tosiasioiden menevän mielipiteiden ohi inhimillisyyttä unohtamatta. Vaalipuheissa pitää olla rehellinen, teot ratkaisevat. On ajateltava kansan etua. Yhteistyökyky yli puoluerajojen saa muutoksia aikaan.

Teemojani ovat turvallisuus kaikille, hyvinvoiva kansalainen sekä työ ja yrittäjyys nousuun.

Suomalaisuus ei ole häpeä. Kansainvälisyys ei tarkoita omista arvoista, identiteetistä, itsenäisyydestä ja turvallisuudesta luopumista. Maahantulojärjestelmien väärinkäyttö pitää estää. Työ Ulkomaalaispoliisissa (2010-2016) toi hyvän käsityksen prosessista. Mm. noin 95 % ikäarvioon laittamistani henkilöistä sai uuden ikäluokituksen. Kaikkien velvollisuus on noudattaa Suomen lakeja. Suomeen muuton tulisi tapahtua työperäisen maahanmuuton, opiskelun tai avioliiton kautta.

Vanhemmat ihmiset ovat luoneet lapsillemme tulevaisuuden, pidetään molemmista huolta. Suomessa pitäisi olla toimivia valvontaryhmiä, joiden tehtävänä olisi tehdä tarkistuksia sekä yksityisillä että kunnallisilla palveluntuottajilla.

Työnteon on oltava aina kannattavaa eikä työmatkoja saa tehdä enää vaikeammiksi ja kalliimmiksi. Työpaikkojen pitäminen Suomessa ulkomaiden sijaan on tärkeää. Sekä ulko- että sisäturvallisuuteen tulee panostaa. Poliisien määrää on lisättävä. Työtilojen sisäilma- ja tilaongelmiin tulee löytää ratkaisuja esimerkiksi etätyötä edistämällä.