Perussuomalaiset, Oulu

Yrittäjä, opiskelija

Sebastian Tynkkynen
Tämä on taistelu Suomen puolesta.
30-vuotias Oulun vaalipiiri Oulu
Ehdokas on Yrittäjä

Eduskuntaan pitää vaihtaa ihmiset, jotka paiskivat töitä muutoksen eteen. Suurin osa kansanedustajista vain vetää kovaa palkkaa eikä heistä kuulu mitään. Vai tuleeko sinulle mieleen jotain, edes yhtä asiaa, mitä viimeksi äänestämäsi kansanedustaja olisi saanut aikaan?

Vaikka en ole toiminut koskaan kansanedustajana, olen tehnyt kaikkeni, jotta voisin laittaa painetta poliitikoille.

Keräsin ystäväni kanssa yli 30 000 nimeä Fixit-kansalaisaloitteeseen, jossa vaadimme kansanäänestyksen järjestämistä Suomen EU-jäsenyydestä. Käytän paljon aikaa vaikuttaakseni myös sosiaalisen median kautta Suomen suunnan muuttamiseksi ja saan päivittäin yli 100 viestiä, jotka pitävät tilanteen tasalla.

Nuorten parista erityisesti tullut viesti on näköalattomuus ja syrjäytymisen uhka. Olen myös omakohtaisesti työskennellyt perhekodeissa, joissa autetaan syrjäytyneitä nuoria takaisin elämään. Tämä on yksi tärkeimmistä teemoista ja haluan, että teemme Suomessa perheystävällistä politiikkaa sekä takaamme jokaiselle nuorelle koulutusmahdollisuuden. Naiset ovat kertoneet erityisesti turvattomuudesta, joka paheni Sipilän kutsuvieraiden myötä. Elintasoshopparit on lähetettävä takaisin kotimaihinsa.

Opiskelen viimeistä vuotta luokanopettajaksi ja viime syksynä aloitin valokuvaus- ja videoyrittäjänä. Haluan antaa oman panokseni yhteiskunnalle tätäkin kautta, enkä olla urapoliitikko, joita itse karsastan.

Vapaa-aikaa ei yrittäjänä ole ollut paljoa, mutta työn merkeissä on päässyt matkailemaan ympäri Suomea ja nauttimaan upeasta luonnostamme. Kotona soittelen pianoa ja urheilen. Poikaystäväni on tukenut kaikessa rinnalla jo kaksi vuotta ja lisäksi taustalta löytyy 7 rakastavaa sisarusta ja ikääntyvät vanhemmat, joille haluan turvata paremman Suomen.

Videot