Perussuomalaiset, Espoo

Toimistotyöntekijä, ravintolakokki

Autoilijan puolella!
33-vuotias Uudenmaan vaalipiiri Espoo

Olen vauhdikas prätkämimmi, innokas urheiluharrastaja ja vähän "hurahtanut" geokätköilijä. Asun Espoon Lähderannassa avopuolisoni kanssa ja juureni ovat Etelä-Karjalasta maatilalta.

Olen valmistunut vuonna 2004 ravintolakokiksi käyden samalla kaksoistutkinnon. Työskentelin yhdeksän vuotta ravintola-alalla ja viimeiset kuusi vuotta olen ollut toimistotöissä. Vuonna 2011 kiinnostuin politiikasta ja liityin Perussuomalaisiin.

Minulle hyvin tärkeitä asioita ovat liikenne-, talous- ja turvallisuuspolitiikka. Talouden ja valtion budjetin ymmärtäminen on äärimmäisen tärkeää, sillä se vaikuttaa aivan kaikkeen muuhun. Voimme leikata kehitysyhteistyörahoista, tuulivoimatuesta, EU:n jäsenmaksuista ja Ahvenanmaan tukirahoista miljardi euroa, eikä se kurita pientä suomalaista millään tavalla. Maahanmuutosta on myös säästettävissä satoja miljoonia euroja. Valtion velanotto on saatava kuriin ja vähätuloisista on pidettävä riittävää huolta.

PK-seudun ruuhkamaksujen uhka on tosiasia ja meidän jokaisen on taisteltava kyseistä järjettömyyttä vastaan. Autoilun verotusta ei saa kiristää yhtään! Autojen ja moottoripyörien autoveroa on laskettava.

Suomen tiestö huutaa lisää määrärahoja, sillä huonot tiet rampauttavat kohta koko maamme elinkeinosektorin.

Sähkön verotusta on laskettava, sillä sähkön hinnasta ja etenkin siirtohinnoista leijonanosa on tällä hetkellä veroja. Kivihiilen käyttö tulee kieltää ja periaatepäätös uudelle ydinvoimalalle tulee tehdä.

Turvapaikkahakemukset on käsiteltävä nykyistä huomattavasti nopeammin. Kielteisen päätöksen saaneet tulee poistaa ripeästi maasta ja uusien hakemusten ketjutehtailu tulee estää.