Perussuomalaiset, Kuusamo

Tekniikan yo., yrittäjä

Tapio Lämsä
Jotain rajaa - Sinä päätät!
44-vuotias Oulun vaalipiiri Kuusamo
Yrittäjä

Olen 44-vuotias kuusamolainen yrittäjä ja olen ollut politiikassa mukana vuodesta 2015 lähtien. Koulutustausta on tekniikan yo tietoliikennetekniikasta ja tällä hetkellä toimin yrittäjänä myyntihommissa.

Olen 44-vuotias kuusamolainen yrittäjä ja olen ehdolla Oulun vaalipiirissä perussuomalaisten listoilta. Koulutukseltani olen tekniikan yo. ja opiskelutausta on lähinnä tietoliikenteessä. Työkokemusta on kertynyt laidasta laitaan ihan duunarihommista myyntihommiin ja konsultointiin asti. Perheestäni sen verran, että jälkikasvua on kertynyt 12-vuotiaan pojan verran. Sotilasarvo on korpraali eli kansalaisvelvollisuus on aikoinaan tullut armeijan harmaissa täytettyä.

Vaaleihin lähden ehdolle maahanmuuttokriittisellä, EU-kriittisellä ja omaa maata puolustavalla agendalla. Alla ranskalaisilla viivoilla esitettynä pääteemoja ilman kommervenkkeja:

- Haittamaahanmuutto ja humanitaarinen maahanmuutto on lopetettava.

- EU-jäsenyydestä on pitemmän päälle järjestettävä sitova kansanäänestys.

- 90-luvun laman uhreille on vihdoinkin järjestettävä vapautus velkavankeudesta.

- Kaivoslaki on uudistettava JÄRKEVÄLLÄ tavalla ilman vihreätä sosialisointia.

- Keskittämispolitiikka on lopetettava - maaseutu ja syrjäseudut on saatava uudelleen elinvoimaisiksi.

- Kiskuriverotuksesta tunnetun Suomen on kohtuullistettava verotusta yleisellä tasolla.

- Ilmastohumppaamisesta on siirryttävä siihen, että Suomessa kannattaa tuottaa tavaroita ja palveluita.

- Liikenteen kuppaaminen kiskuriveroilla on lopettava.

- Sote-uudistus on nykyisessä muodossaan kuopattava - syrjäseutujen ihmisten ja pienituloisten sote-palvelut on myös turvattava.