Perussuomalaiset, Kuortane

Laitosmies

"Etappina eduskunta"
Vaasan vaalipiiri Kuortane

Olen syntynyt 27.4.1956 Ähtärissä ja tällä hetkellä asun Kuortaneella. Perheeseeni kuuluu vaimo ja kolme aikuista lasta sekä kaksi lastenlasta. Harrastuksiani ovat metsästys, hoitokalastus, vesistökunnostus, rakentaminen ja järjestötoiminta.

Tärkeimmät tavoitteet ovat vesistöjen ennallistaminen, luonnonkalakantojen vahvistaminen ja alueemme matkailun sekä yritystoiminnan edistäminen.

Olen toiminut kalustealan yrittäjänä yli 20 vuotta, joten tunnen yrittäjyyden haasteet ja siksi alueemme yritysten toimintaedellytysten edistäminen on minulle tärkeä asia. Minulla on ravintola-alan peruskoulutuksen lisäksi puusepän koulutus ja näissä ammateissa toimin ennen oman kalustealan yritykseni perustamista. Sotilasarvoltani olen viestimies (5Ervk Keuruu). Nykyisin työskentelen Lakeuden Etappi Oy:ssa jäteasemanhoitajana.

Olen toiminut aktiivisesti erilaisissa ympäristöhankkeissa muun muassa Kuhajärven pohjoispään kunnostushankkeen ohjausryhmän puheenjohtajana. Lisäksi olen toiminut Hallisenlammen ja Kaarankajoen venesatamahankkeen vetäjänä sekä puheenjohtajana, ja Kuortanejärvi kuntoon -työryhmän puheenjohtajana. Viimeisin hanke, jota olin toteuttamassa oli Honkisaareen leiri- ja taukopaikan rakentaminen Kuortaneen kalastusseuran johdolla. Projektissa saarta korotettiin ja sinne rakennettiin matkailijoita varten laavut.

Olen innokas pesäpalloilun ja jääkiekkourheilun seuraaja. Nuoruudessa harrastuksiini kuuluikin kesällä pesäpallo Ähtärin Urheilijoissa ja talvella jääkiekko Kiekko-Haukkojen maalivahtina. Huippuhetkiä elettiin talvella 1975-1976, jolloin voitimme Keski-Suomen luonnonjääsarjan mestaruuden Soinin Tiikereiden paidassa.