Perussuomalaiset, Mikkeli

Lääkäri

Timo Karstu
Suomalainen työ ja turvallisuus ensin
Kaakkois-Suomen vaalipiiri Mikkeli
Yrittäjä

Olen 52-vuotias, naimisissa ja viiden lapsen isä Mikkelin Majavedeltä. Perheeseen kuuluu myös koira, beagle. Koulutukseltani olen lääketieteen lisensiaatti ja toiminut lääkärinä 27 vuotta.

Olen syntynyt Pihtiputaalla seitsenlapsisen perheen kuopuksena. Isäni oli sotaveteraani ja äitini lotta. Perintönä vanhemmiltani olen saanut periksiantamattoman kunnioituksen suomalaisuutta ja Suomen rajoja kohtaan.

Ennen lääkärin ammattia ehdin toimia lyhytaikaisesti monissa ammateissa. Tutuksi tulivat postin jako, siivousala, sillankorjaustyö, rakennustyö, huoltsikan kassa ja opettajan sijaisuudet. Opiskelupaikan auettua kesätyöt olivat vanhainkodin sairasosastolla, terveyskeskuksen vuodeosastolla ja laboratoriossa hoitajan sijaisena. Lääkärinä olen toiminut terveyskeskuksessa, sairaalalääkärinä silmätaudeilla, vastaavana työterveyslääkärinä Pelloksen vaneritehtaalla Ristiinassa ja yksityislääkärinä.

Nuorempana harrastin yleisurheilua, sitten reumasairaus lopetti urheilun. Myöhemmin kilpashakki vei mukanaan tuoden joukkuekirjeshakin SM pronssia Lappeenrannan joukkueessa. Olin jopa Mikkelin shakkikerhon puheenjohtajana ja tänä aikana Mikkeli voitti pikashakin SM-joukkueturnauksen.

Nykyään harrastukset ovat valikoituneet metsän läheisyyden avittamina: marjastus, metsänhoito, metsästys. Puulämmitysinfo-sivuston kautta tutustuin savuttomaan puulämmitykseen ja hankimme lambda-ohjatun käänteispalokattilan. Sen jälkeen moottorisaha on vaihtunut akkusahaan, ketjuöljy kotimaiseen tekniseen kasviöljyyn, raivaussaha akkuraivuriin ja toinen auto sähköautoon. Paluuta entiseen näiden osalta ei ole.

Suomen pitää olla puolueeton ja meillä tarvitaan vahva armeija.