Perussuomalaiset, Rovaniemi

Taksiyrittäjä, kaupunginvaltuutettu

Timo Tolonen
Suomi ensin, Lappi ensin! Äänestä kuten ajattelet!
51-vuotias Lapin vaalipiiri Rovaniemi
Ehdokas on Yrittäjä

Olen viisikymppinen, vuonna 1968 syntynyt, EU- ja maahanmuuttokriittinen, viiden lapsen isä ja taksiyrittäjä Rovaniemeltä. Olen syntynyt Kemijärvellä, varttunut Torniossa ja viettynyt lähes koko aikuiselämäni, eli noin kolmekymmentä vuotta Rovaniemellä.

Perussuomalaiseen puolueeseen olen liittynyt vuonna 2010. Syyt liittymiseeni pätevät edelleen tänäkin päivänä. Perussuomalaiset on mielestäni ainoa aidosti ja terveellä tavalla kansallismielinen ja Suomen ja tavallisten suomalaisten etua ajava puolue.

Toimin tällä hetkellä luottamustehtävissä sekä kunnallisella että maakunnallisella tasolla. Olen toisen kauden kaupunginvaltuutettu sekä perussuomalaisen valtuustoryhmämme puheenjohtaja. Tämän lisäksi olen koulutuslautakunnan jäsen sekä kaupunginhallituksen varajäsen. Maakunnallisella tasolla toimin Lapin liiton hallituksen jäsenenä.

Ammattini taksiyrittäjänä on näköalapaikka niin lappilaisten arkeen kuin juhlaankin. Ammattini suoman kokemuksen turvin olen oppinut tuntemaan Lapin maakunnan, lappilaiset ihmiset ja lappilaisen menttaliteetin perinpohjin. Parikymmentä vuotta pirssin ratissa ympäri laajan Lapin maakunnan on sellainen kokemus ja elämänpolku jota ei voi suurellakaan rahalla hankkia.