Perussuomalaiset, Helsinki

Värisokea perussuomalainen.
Helsingin vaalipiiri Helsinki
Ehdokas on Yrittäjä

Kasvu, turvallisuus ja oikeudenmukaisuus mahtuvat kaikki samaan lauseeseen.

Suomi täytyy pitää kasvun tiellä. Se onnistuu purkamalla turhaa sääntelyä ja pitämällä huoli, että Suomessa on hyvä yrittää ja kannattavaa tehdä töitä. Työllisyyttä täytyy yhä kasvattaa. Suurin osa suomalaista on töissä pienissä ja keskisuurissa yrityksissä. Niiden toimintaedellytykset on tärkeä pitää kunnossa. Se ei tapahdu työn ja yrittämisen verotusta nostamalla. Suomi tarvitsee yrittäjiä. Jos epäonnistuu, pitää olla mahdollisuus yrittää uudelleen.

Kaikilla on oikeus turvalliseen elämään tulotasoon katsomatta. Poliisin toimintaedellytysten turvaaminen on suomalaisten turvallisuuden tae. Poliisin budjetti on asia, jonka lisämäärärahoista ei pitäisi joutua joka vuosi taistelemaan. Kaikkea ei kuitenkaan voi ratkaista rahalla. Olen esittänyt, että Isosaaren linnake olisi hyvä paikka sijoittaa ihmiset, jotka oleskelevat maassa laittomasti ja odottavat palauttamista.

Suomen maanpuolustus perustuu vahvaan reserviin. Puolustusta ja Puolustusvoimia tulee kehittää vastaamaan tämän päivän uhkia. Monet vanhentuneina pidetyt asejärjestelmät, kuten jalkaväkimiinat, ovat Suomen kannalta edelleen järkevä ratkaisu. Suomen tulee irrottautua miinat kieltävästä Ottawan sopimuksesta.

Eräs Suomen ongelmista on asumisen hinta erityisesti kasvukeskuksissa. Taustalla on useita rakenteellisia syitä, kuten epäreilu asumisoikeusjärjestelmä, jolla eräät yhtiöt ja yhdistykset tekevät miljoonavoittoja tavallisten suomalaisten kustannuksella. Tähän tarvitaan stoppi uudella lainsäädännöllä.