Perussuomalaiset, Eura

Taksinkuljettaja, kunnanvaltuutettu

Suomi on suomalaisten koti
43-vuotias Satakunnan vaalipiiri Eura

Olen viiden lapsen isä; ikää 43 vuotta. Olen työskennellyt hitsaajana, levyseppänä, trukkikuskina, kunnossapitoasentajana, varaosamyyjänä, maalarina, autonasentajana... Voi siis hyvin sanoa, että olen työläinen, vaikka nykyisin työasuna onkin suorat housut ja kulmapaita.

Olen ihmetellyt pitkään sitä, kuinka päätöksiä tehdään monessa kohtaa vastoin Suomen ja suomalaisten etua. Lähdin politiikkaan etsimään vastauksia ja etsin niitä edelleen.

Olen löytänyt monessa kohtaa vastaukseksi jonkin tahon taloudellisen edun; esimerkiksi nykyhallituksen ajamassa sote-mallissa on todella suurista rahoista kyse.

Toinen vastaus on ollut jonkun toimijan omat pyrkimykset päästä käsiksi isompiin virkoihin. Tästä lienee osaltaan kyse siinä, että ajetaan EU:ta kohti liittovaltiota; varmasti liittovaltion synnytyksen kätilöille on herkkuvirkoja tarjolla.

Tämä taloudellisen ja/tai poliittisen edun tavoittelu tuntuu olevan vähintään värittävä tekijä monissa kansallisissa ja kansainvälisissä kysymyksissä. Omaa etua saatetaan ajaa niinkin, että jaetaan vastikkeetonta rahaa ulkomaille. Auttaminen tuntuu hyvältä ja siitä saa irtopisteitä.

Kaivon kaivaminen Afrikkaan on mediaseksikkäämpää kuin avustuksen antaminen kotimaiselle leipäjonolle.

Suomenkin tulee toki osallistua kehitysapuun, mutta mielestäni rahan sijaan kotimaisella työllä ja koulutuksella sekä kotimaisilla tuotteilla.

Tullessani valituksi päättävään asemaan teen työtä suomalaisten eteen. Asumisen, työn, yrittämisen, liikkumisen sekä elämisen mahdollistamiseksi. Niin että kaikki otetaan huomioon; ei vain nyt otsikoissa olleet vanhukset vaan myös lapset, lapsiperheet, vammaiset, työttömät, työntekijät, kotiäidit, opiskelijat... Ihan kaikki.